Przewodnik

Linki-obrazki

Misje
I. Więzi przyjaźni
Spotykasz po latach kogoś, kto dawniej był ci bliski. Wplątuje cię on w jakąś historię, która nie dość, że z czasem się komplikuje, to w dodatku budzi w tobie wątpliwości co do intencji przyjaciela.

II. Linia frontu
Kerończy natarli na Prowincję Demarską. Oblegany jest sam Demar. Jedni ludzie stają do walki, inni uciekają ze spalonej ziemi. Napastnicy, obrońcy i cywile. Po której stronie staniesz?

Opcjonalnie: Udział w buncie niewolników w Wirginii bądź inne miejsca walk.

III. Rekonwalescencja
W nie najlepszej kondycji trafiasz do wioski lub klasztoru. Wydaje ci się, że trafiłeś w dobre ręce i że wkrótce będziesz mógł opuścić to miejsce. Okazuje się jednak, że z pozoru życzliwi i uprzejmi ludzie skrywają przed tobą jakąś tajemnicę.

IV. Zabij bestię
Coś napada, nęka mieszkańców. Zawierasz umowę z wójtem - dostarczysz głowę bestii za określoną cenę. Okazuje się jednak, że stworzenie nie działa bez powodu - jest w jakiś sposób prowokowane przez mieszkańców.

Opcjonalnie: Bestia jest wrażliwa na hałas z karczmy albo ludzie naruszyli w jakiś sposób jej rewir (weszli na jej teren, zajęli leże ze względu na drogie surowce itp.)

V. Nielegalne walki
Dochodzą cię słuchy o nielegalnych walkach prowadzonych w okolicy. Położysz im kres czy może postanowisz wziąć w nich udział dla własnego zysku? Pieniądze nie leżą na ulicy.

VI. Zlecone zabójstwo
Dochodzi do zamachu, w wyniku którego ginie ktoś ważny. Podejmujesz się odnalezienia zabójcy – albo jego zleceniodawcy. Od ciebie zależy, czy dojdzie do aresztowania winnych, czy pomożesz im uniknąć kary.

VII. Egzekucja
W mieście lub wiosce szykuje się egzekucja. Znasz sprawcę albo sam doprowadziłeś do jego schwytania. Realizacja wyroku coraz bliżej.

Opcjonalnie: Z czasem nabierasz wątpliwości, czy skazaniec faktycznie jest winny i chcesz go uwolnić lub dochodzą cię pogłoski, że ktoś może chcieć uwolnić kryminalistę.

zamknij
Spis kodów
Spis opowiadań
Baśń o wolności: Preludium (autor: Nefryt) Gdy demon odzyskuje człowieczeństwo, przypomina sobie jak być człowiekiem.(autor: Zombbiszon) Nikt nie zna prawdziwego bólu do czasu aż nie straci kogoś bliskiego sercu. (autor: Zombbiszon) Wendigo i Driada (autor: Zombbiszon) Domek, zupa, sukkub i historia (autor: Zombbiszon) Sen i niespodzianki (autor: Zombbiszon) Boląca strata i niepokojący gość! (autor: Zombbiszon) Cienie i nowy przyjaciel (autor: Zombbiszon) Kruki (autor: Zombbiszon) Cienie i Starsze Dusze (autor: Zombbiszon) Zło Kor'hu Dull (autor: Zombbiszon) Złodziej Twarzy i Koszmar (autor: Zombbiszon) Królewiec (autor: Zombbiszon) Przed świtem (autor: Nefryt) Król Żebraków i nowe drzwi (autor: Zombbiszon) Akceptacja (autor: Zombbiszon) Nostalgia (autor: Nefryt) Nowa droga i niespodziewane wyznanie? (autor: Zombbiszon) Biały i zielony daje czerwony! (autor: Zombbiszon) Nowe wyzwania w nowym życiu (autor: Zombbiszon) Krąg tajemnic (autor: Zombbiszon) Jack (autor: Zombbiszon) Czasami to mrok daje najwięcej światła (autor: Zombbiszon) Trzy sceny o szpiegowaniu (autor: Nefryt) Morze bólu. Promyk nadziei ... (autor: Zombbiszon) Sól (autor: Olżunia) Dyjanna Muirne: Miecz może być dowodem wszystkiego (autor: Zorana) Uszatek i Kwiatek na tropie przygody: Przypadłość parszywej gospody (autor: Paeonia i Szept) Gdy gasną świece (autor: Zombbiszon) ... Najjaśniej płoną gwiazdy nadziei. (autor: Zombbiszon) Elias cz. 1 (autor: Zombbiszon) Elias cz. 2 (autor: Zombbiszon) Historia (autor: Zombbiszon)
zamknij

Chat

Quentin Massys

Wartość pieniędzy oparta jest na realnej zawartości kruszcu. Podstawową jednostką płatniczą jest denar, który w różnych krajach przybiera różne nazwy i formy. Oprócz niego do większych transakcji wykorzystywane są bite ze złota dukaty, najczęściej o wadze nieco większej niż quingheńska dirhema.

Podstawowe terminy:
Awers - strona główna monety, zawierająca dane o osobie lub instytucji emitującej (jej wyobrażenie, imię).
Brakteaty - denary bite jednostronnie na cienkiej blaszce.
Hybrydy - monety bite pomieszanymi stemplami, pierwotnie nie przeznaczonymi do wspólnego użycia, na przykład różnych władców lub różnych typów.
Kaleta - skórzany woreczek na pieniądze.
Rewers - odwrotna strona monety.
Stemple mennicze - stemple służące do wybijania na krążkach wyobrażeń i napisów. Z wyjątkiem brakteatów, wszystkie monety bije się dwoma stemplami, z których dolny jest zamocowany na stałe w kowadle, a górny - trzymany ręką. Krążek kładzie się na stemplu dolnym i przykłada górnym, w który uderza się młotkiem. Ponieważ połączenie to nie jest stałe, jeden stempel górny może być używany z kilkoma dolnymi i jeden dolny z kilkoma górnymi.
Stopa mennicza - liczba monet wyprodukowanych z określonej jednostki wagowej kruszcu. Należy odróżnić stopę nominalną, ustaloną przez władcę, od realnej, stosowanej w praktyce. Ta ostatnia zwykle jest oczywiście wyższa, gdyż w rzeczywistości bije się więcej monet niż należy.
Wymiana monet - polega na wymianie starych monet na nowe, dokonywanej przez władców w niekorzystnym dla ludności stosunku (na przykład za trzy stare daje się dwie nowe). Drogą tą osiąga się zysk menniczy.
Zysk menniczy - zysk osiągany przez władców (lub też upoważnione przez nich osoby) z bicia monet, zazwyczaj przez zwiększenie stopy menniczej (to znaczy zmniejszenie zawartości szlachetnego kruszcu) lub stosowanie przymusowej wymiany.

Keronia
W Królestwie Keronii płaci się kilkoma rodzajami denarów. W zależności od władcy, z którego polecenia są bite, różnią się przedstawionym na nich wyobrażeniem i zawartym w otoku napisem. Ich wartość, bez względu na wygląd, pozostaje taka sama.
Dotąd posługiwano się czterema rodzajami denarów. Pierwszy z nich przedstawiał profil ostatniego wywodzącego się z Marvolów króla, trzymającego insygnia monarszej władzy, drugi - popiersie królowej, trzeci - cztery księżniczki, córki wspomnianej dwójki. Na rewersach tych trzech typów hybryd pojawiają się podobizny rozmaitych bogów (najczęściej Ulryka, Heindricha, Karoga i Vereny), a ich wybór zależy od fantazji pracowników mennicy. Na awersie czwartego widnieje uproszczona miniatura zbudowanego na planie owalu Królewca, na rewersie zaś podobizna bogini Myrmidii, w prawej ręce dzierżącej włócznię, w lewej - tarczę.

Wirginia
Wirgińską walutą jest lyra, dzieląca się na sto negwów.

Quinghena
Quingheńskie dirhemy są dwa razy cięższe (a więc i dwa razy więcej warte) niż kerońskie denary.

Przeliczniki i wartości monet
Na ziemie każdego kraju przywożone są obce monety, za które kupcy nabywają towary wywożone za granicę. [...]

Wagi
Denary niejednokrotnie okazują się zbyt małą jednostką do większych transakcji, dlatego często bierze się je na wagę. Otrzymane wartości nie stanowią już jednostek walutowych, ale wagę srebra znajdującego się na szali.

Brak komentarzy:

Prawa autorskie

© Zastrzegamy sobie prawa autorskie do umieszczanych na blogu tekstów, wymyślonego na jego potrzeby świata oraz postaci.
Nie rościmy sobie natomiast praw autorskich do tych artów, które nie są naszego autorstwa.

Szukaj

˅ ^
Rinne Lasair