Przewodnik

Linki-obrazki

Misje
I. Więzi przyjaźni
Spotykasz po latach kogoś, kto dawniej był ci bliski. Wplątuje cię on w jakąś historię, która nie dość, że z czasem się komplikuje, to w dodatku budzi w tobie wątpliwości co do intencji przyjaciela.

II. Linia frontu
Kerończy natarli na Prowincję Demarską. Oblegany jest sam Demar. Jedni ludzie stają do walki, inni uciekają ze spalonej ziemi. Napastnicy, obrońcy i cywile. Po której stronie staniesz?

Opcjonalnie: Udział w buncie niewolników w Wirginii bądź inne miejsca walk.

III. Rekonwalescencja
W nie najlepszej kondycji trafiasz do wioski lub klasztoru. Wydaje ci się, że trafiłeś w dobre ręce i że wkrótce będziesz mógł opuścić to miejsce. Okazuje się jednak, że z pozoru życzliwi i uprzejmi ludzie skrywają przed tobą jakąś tajemnicę.

IV. Zabij bestię
Coś napada, nęka mieszkańców. Zawierasz umowę z wójtem - dostarczysz głowę bestii za określoną cenę. Okazuje się jednak, że stworzenie nie działa bez powodu - jest w jakiś sposób prowokowane przez mieszkańców.

Opcjonalnie: Bestia jest wrażliwa na hałas z karczmy albo ludzie naruszyli w jakiś sposób jej rewir (weszli na jej teren, zajęli leże ze względu na drogie surowce itp.)

V. Nielegalne walki
Dochodzą cię słuchy o nielegalnych walkach prowadzonych w okolicy. Położysz im kres czy może postanowisz wziąć w nich udział dla własnego zysku? Pieniądze nie leżą na ulicy.

VI. Zlecone zabójstwo
Dochodzi do zamachu, w wyniku którego ginie ktoś ważny. Podejmujesz się odnalezienia zabójcy – albo jego zleceniodawcy. Od ciebie zależy, czy dojdzie do aresztowania winnych, czy pomożesz im uniknąć kary.

VII. Egzekucja
W mieście lub wiosce szykuje się egzekucja. Znasz sprawcę albo sam doprowadziłeś do jego schwytania. Realizacja wyroku coraz bliżej.

Opcjonalnie: Z czasem nabierasz wątpliwości, czy skazaniec faktycznie jest winny i chcesz go uwolnić lub dochodzą cię pogłoski, że ktoś może chcieć uwolnić kryminalistę.

zamknij
Spis kodów
Spis opowiadań
Baśń o wolności: Preludium (autor: Nefryt) Gdy demon odzyskuje człowieczeństwo, przypomina sobie jak być człowiekiem.(autor: Zombbiszon) Nikt nie zna prawdziwego bólu do czasu aż nie straci kogoś bliskiego sercu. (autor: Zombbiszon) Wendigo i Driada (autor: Zombbiszon) Domek, zupa, sukkub i historia (autor: Zombbiszon) Sen i niespodzianki (autor: Zombbiszon) Boląca strata i niepokojący gość! (autor: Zombbiszon) Cienie i nowy przyjaciel (autor: Zombbiszon) Kruki (autor: Zombbiszon) Cienie i Starsze Dusze (autor: Zombbiszon) Zło Kor'hu Dull (autor: Zombbiszon) Złodziej Twarzy i Koszmar (autor: Zombbiszon) Królewiec (autor: Zombbiszon) Przed świtem (autor: Nefryt) Król Żebraków i nowe drzwi (autor: Zombbiszon) Akceptacja (autor: Zombbiszon) Nostalgia (autor: Nefryt) Nowa droga i niespodziewane wyznanie? (autor: Zombbiszon) Biały i zielony daje czerwony! (autor: Zombbiszon) Nowe wyzwania w nowym życiu (autor: Zombbiszon) Krąg tajemnic (autor: Zombbiszon) Jack (autor: Zombbiszon) Czasami to mrok daje najwięcej światła (autor: Zombbiszon) Trzy sceny o szpiegowaniu (autor: Nefryt) Morze bólu. Promyk nadziei ... (autor: Zombbiszon) Sól (autor: Olżunia) Dyjanna Muirne: Miecz może być dowodem wszystkiego (autor: Zorana) Uszatek i Kwiatek na tropie przygody: Przypadłość parszywej gospody (autor: Paeonia i Szept) Gdy gasną świece (autor: Zombbiszon) ... Najjaśniej płoną gwiazdy nadziei. (autor: Zombbiszon) Elias cz. 1 (autor: Zombbiszon) Elias cz. 2 (autor: Zombbiszon) Historia (autor: Zombbiszon)
zamknij

Chat

Najbardziej rozpowszechniona rasa. Zamieszkuje niemal wszystkie nadające się do życia rejony (wyjątkami są państwa stworzone przez inne istoty).
Nie wiadomo, kiedy dokładnie, ani w jaki sposób się pojawili. Są tacy, którzy ich stworzenie przypisują bogom. Wielu przyjmuje za prawdę na wpół legendarne opowieści o tym, że ludzie przybyli  południa, z zapomnianych ziem, których dziś próżno szukać na mapach. Niezależnie od tego, której wersji bliżej jest do prawdy,  rasa ta bardzo szybko zaczęła uważać zasiedlone obszary za swoje. 


Wygląd
Wcale nie jest tak oczywisty, jak mogłoby się wydawać. Ludzie różnią się między sobą kolorem skóry, włosów i oczu oraz rysami twarzy w zależności od swojego pochodzenia. Dla uproszczenia można przyjąć, że mieszkańcy krain leżących bardziej na północy (Kresy Północne, Keronia) mają jasną („białą”) skórę, najczęściej proste włosy i jasne oczy. Im dalej na południe, tym ciemniejsza skóra – np. Wirgińczycy z rejonów, przez które przepływa rzeka Kanaai mają najczęściej śniadą cerę i ciemne włosy, a ci z południa kraju – skórę niemal czarną. Nie jest to jednak regułą. „Anomalie” występują wszędzie, gdzie tylko istnieje możliwość wymiany genów, niekiedy do tego stopnia, że na niektórych obszarach nie sposób dociec, jakie były pierwotne cechy ich mieszkańców.

Struktura
Społeczeństwa znacznie różnią się między sobą. Występują zarówno silnie upolitycznione państwa, z odrębną hierarchią, kulturą i systemem wierzeń, jak i plemiona, żyjące znacznie bliżej natury, według swoich zasad.

Relacje
Przez niektóre rasy traktowani z góry, odpowiadają tym samym. Niekiedy to oni zaczynają spór, innym razem skłaniają się ku przymierzu. Zmienność to jedna z najważniejszych cech ludzi. Dziś jesteś ich przyjacielem, jutro możesz być wrogiem. Nie znaczy to, że nie znają pojęcia lojalności – ich życie trwa jednak zbyt krótko, by bardziej długowieczne istoty mogły uznać ich za wartościowych sprzymierzeńców. 
W przeciwieństwie do innych ras, wydają się nie odczuwać łączącej ich więzi. Bardzo często zdarza się, że prowadza ze sobą krwawe wojny, szukając sojuszników wśród nieludzi. 
Przez stulecia wykształcili wiele języków i dialektów, odmiennych kultur i systemów wierzeń, które często okazują się podstawowym czynnikiem decydującym  o porozumieniu z inną rasą, lub jego braku.

Cechy charakterystyczne
- zmienność
- stosunkowo krótkie życie 
- zróżnicowane warunki życia i ogólne rozwarstwienie – od królów i książąt po żebraków
- stosunkowo duża płodność (choć zwłaszcza pośród wyższych warstw społecznych zdarzają się jedynacy)
- możliwość posiadania daru magii (choć jest to rzadsze, niż w przypadku np. elfów).

Brak komentarzy:

Prawa autorskie

© Zastrzegamy sobie prawa autorskie do umieszczanych na blogu tekstów, wymyślonego na jego potrzeby świata oraz postaci.
Nie rościmy sobie natomiast praw autorskich do tych artów, które nie są naszego autorstwa.

Szukaj

˅ ^
Rinne Lasair