Przewodnik

Linki-obrazki

Misje
I. Więzi przyjaźni
Spotykasz po latach kogoś, kto dawniej był ci bliski. Wplątuje cię on w jakąś historię, która nie dość, że z czasem się komplikuje, to w dodatku budzi w tobie wątpliwości co do intencji przyjaciela.

II. Linia frontu
Kerończy natarli na Prowincję Demarską. Oblegany jest sam Demar. Jedni ludzie stają do walki, inni uciekają ze spalonej ziemi. Napastnicy, obrońcy i cywile. Po której stronie staniesz?

Opcjonalnie: Udział w buncie niewolników w Wirginii bądź inne miejsca walk.

III. Rekonwalescencja
W nie najlepszej kondycji trafiasz do wioski lub klasztoru. Wydaje ci się, że trafiłeś w dobre ręce i że wkrótce będziesz mógł opuścić to miejsce. Okazuje się jednak, że z pozoru życzliwi i uprzejmi ludzie skrywają przed tobą jakąś tajemnicę.

IV. Zabij bestię
Coś napada, nęka mieszkańców. Zawierasz umowę z wójtem - dostarczysz głowę bestii za określoną cenę. Okazuje się jednak, że stworzenie nie działa bez powodu - jest w jakiś sposób prowokowane przez mieszkańców.

Opcjonalnie: Bestia jest wrażliwa na hałas z karczmy albo ludzie naruszyli w jakiś sposób jej rewir (weszli na jej teren, zajęli leże ze względu na drogie surowce itp.)

V. Nielegalne walki
Dochodzą cię słuchy o nielegalnych walkach prowadzonych w okolicy. Położysz im kres czy może postanowisz wziąć w nich udział dla własnego zysku? Pieniądze nie leżą na ulicy.

VI. Zlecone zabójstwo
Dochodzi do zamachu, w wyniku którego ginie ktoś ważny. Podejmujesz się odnalezienia zabójcy – albo jego zleceniodawcy. Od ciebie zależy, czy dojdzie do aresztowania winnych, czy pomożesz im uniknąć kary.

VII. Egzekucja
W mieście lub wiosce szykuje się egzekucja. Znasz sprawcę albo sam doprowadziłeś do jego schwytania. Realizacja wyroku coraz bliżej.

Opcjonalnie: Z czasem nabierasz wątpliwości, czy skazaniec faktycznie jest winny i chcesz go uwolnić lub dochodzą cię pogłoski, że ktoś może chcieć uwolnić kryminalistę.

zamknij
Dodaj do WTP Spis kodów
Spis opowiadań
Kiedyś przyjdzie mi za to wszystko zapłacić... Weselicho, czyli tańcz, jedz i chędoż za darmochę! Oszukać czas. Oszukać przeznaczenie. Oszukać... siebie. Baśń o wolności: Preludium Świątynia Ażubora (1) Wszystkiego krówkowego! (okolicznościowa, krótkie opowiadanie "Motyw przewodni - Prezent". Ta dam, pamiętaliśmy! I - Wezwanie pomocy: alchemio, przybywaj! Gdy demon odzyskuje człowieczeństwo, przypomina sobie jak być człowiekiem. Nikt nie zna prawdziwego bólu do czasu aż nie straci kogoś bliskiego sercu. Niedopowiedziane historie Wendigo i Driada Szczurzy dzień (autor: Szept, Silva) Domek, zupa, sukkub i historia (autor: Elias) Sen i niespodzianki (autor: Elias) Boląca strata i niepokojący gość! (autor: Elias) Cienie i nowy przyjaciel (autor: Elias) Kruki (autor: Elias) Cienie i Starsze Dusze (autor: Elias) Zawsze jest kolejna tajemnica (autor: Silva) Zło Kor'hu Dull (autor: Elias) Złodziej Twarzy i Koszmar (autor: Elias) Królewiec (autor: Elias) Przed świtem (autor: Nefryt) Król Żebraków i nowe drzwi (autor: Elias) Akceptacja (autor: Elias) Nostalgia (autor: Nefryt) Nowa droga i niespodziewane wyznanie? (autor: Elias) Biały i zielony daje czerwony! (autor: Elias) Nowe wyzwania w nowym życiu (autor: Elias) Krąg tajemnic (autor: Elias) Jack (autor: Elias) Czasami to mrok daje najwięcej światła (autor: Elias) Trzy sceny o szpiegowaniu (autor: Nefryt) Morze bólu. Promyk nadziei ... (autor: Elias) Nie ma sensu szukać guza. Chyba, że jest się najemnikiem (autor: Silva) Sól (autor: Aed) Dyjanna Muirne: Miecz może być dowodem wszystkiego (autor: Zorana) Opus Magnum I (autor: Iskra) Uszatek i Kwiatek na tropie przygody: Przypadłość parszywej gospody (autor: Paeonia i Szept) Gdy gasną świece (autor: Zombbiszon) ... Najjaśniej płoną gwiazdy nadziei. (autor: Zombbiszon) Elias cz. 1 (autor: Zombbiszon) Elias cz. 2 (autor: Zombbiszon) Historia (autor: Zombbiszon)
zamknij

Chat


Regulamin jest długi, ponieważ zawiera informacje zarówno dla początkujących bloggerów, jak i dla tych, którzy dłuższy czas piszą na grupowcach. Prosimy o wyrozumiałość – to tylko wygląda na długie i straszne ;)

Na początek...
1. Wszystko zaczyna się od pozostawienia maila w zakładce Zapisy i kontakt. Zanim to zrobisz koniecznie powinieneś zapoznać się z Przewodnikiem (jeszcze w budowie. Tymczasowo zalecamy przynajmniej pobieżne przejrzenie zakładek z działu Realia (w głównym menu), który zaznajomi cię z wykreowanym na potrzeby bloga światem.
2. Kiedy już poznasz ogólne założenia Keronii powinieneś zastanowić się nad postacią, jaką chcesz tu prowadzić. Powinna ona pasować do realiów świata. Nie zabraniamy wzorowania się na książkach lub filmach, jednak własne pomysły są milej widziane.
3. Pierwszą notką, inaczej postem, który musisz opublikować jest tzw. karta postaci. Może mieć formę zwykłej charakterystyki, można też pokusić się o bardziej oryginalną formę, jak choćby fragment pamiętnika, przedstawiający twoją postać, opowiadanie etc. W karcie postaci powinny znaleźć się, ukazane w dowolnej formie:
 - imię, nazwisko (jeśli postać je posiada)
 - wiek
 - pochodzenie
 - rasa
 - profesja
 - coś o wyglądzie, o charakterze
 - art przedstawiający postać
 - kontakt do autora - e-mail (z dowolnego serwisu) i GG. Jeżeli nie posiadasz konta na GG, będzie dobrze, jeżeli je założysz - wiele istotnych kwestii dotyczących bloga ustalamy na konferencjach zakładanych w tym serwisie.
4. Możesz stworzyć postać dowolnej rasy i narodowości.
5. Jeżeli twoja postać zajmuje lub zajmowała ważne stanowisko, upewnij się, że nie jest ono zajęte.
6. Istnieje możliwość przejmowania postaci pobocznych (linki do ich opisów możesz znaleźć w niemal każdej karcie postaci). Jeżeli zdecydujesz się kogoś przejąć, omów to z autorem.
7. Możesz prowadzić dowolną ilość postaci. Prosimy tylko o niezaniedbywanie żadnej z nich. Istnieje także możliwość zmiany postaci lub jej zajęcia.
8. W trosce o różnorodność postaci, nakładamy limity na niektóre rasy, profesje oraz typy inspiracji.

Rasy objęte limitem:
Elfy, półelfy - (9/9)
Ludzie (6/9)
Magowie (i inni posługujący się magią) - (7/7)

Profesje objęte limitem:
Najemnicy (2/4)
Zabójcy (2/4)
Szpiedzy (2/4)

Inspiracje objęte limitem:
Daleki Wschód - (1/2)
Amnezja postaci (1/2)

Powyższe limity można negocjować. Jeżeli nie jesteś pewna/pewien czy twoja wizja postaci podchodzi mieści się w grupie objętej limitem, zapytaj.
9. Zanim opublikujesz kartę postaci, musi ona zostać zaakceptowana. Po sprawdzeniu karty założycielka bloga wpisze na samej górze adnotację "sprawdzone" plus ewentualnie listę rzeczy, które trzeba zmienić.

Co dalej?
1. Twoja przygoda z blogowaniem rozpoczyna się z chwilą opublikowania karty postaci. Zostaniesz też powitany przez autorów.
2. Niezależnie od tego, czy zostałeś już powitany, możesz zapytać o wątek któregoś z autorów.
3. Wątek to opowiadanie pisane przez dwie osoby, w którym głównymi bohaterami są wasze postacie. Możecie w nim opisywać wszystko, pod warunkiem, że nie łamie to zasad Regulaminu i współgra z realiami świata.
4. Powinieneś odpisywać pod kartą drugiego autora, nie pod swoją.
5. Na blogu co jakiś czas są organizowane sesje. Pod pewnymi względami przypominają rozgrywki RPG - jest Mistrz Gry, każdy gracz ma swoją postać. Sesja dotyczy najczęściej niezwiązanej z wątkami przygody, w której może wziąć udział każdy autor, który uprzednio się na nią zapisał. Więcej o sesjach możesz przeczytać <tutaj>.
6. Warto śledzić ramki Co nowego - umieszczane są w niej linki do najnowszych zakładek, oraz Aktualnie, w której co jakiś czas opisywana jest pogoda panująca w świecie przedstawionym oraz wydarzenia z Keronii, do których można odnosić się w wątkach.
7. Wszelkie informacje nie wymagające głosowania pojawiają się w ramce "Ogłoszenia".
8. Na blogu jest kilku administratorów. Główną administratorką i założycielką jest Nefryt. Uprawnienia mają także Szept, Iskra, Zorana, Silva oraz Aed.
9. Pisanie opowiadań nie jest obowiązkowe, acz mile widziane. Podobnie ma się rzecz z dodawaniem plotek bądź informacji do gazetki (WPT). To miłe, gdy piszemy ją razem, poza tym, ograniczając się do prowadzenia wątków częściowo się izolujesz.
10. Nie numerujemy notek.
11. Każdą notkę powinieneś oznaczyć etykietą z imieniem i nazwiskiem postaci, której/których dotyczy.
12. W każdej chwili możesz przyczynić się do rozwoju fabuły bloga. Jeżeli masz pomysł na nowe miejsce, organizację, rasę – na cokolwiek, skontaktuj się z administracją. Zakładki tworzą wszyscy autorzy, którzy mają na to ochotę, a nie jakieś wąskie, elitarne grono. Dodawać teksty można na dwa sposoby: wysyłając je mailem założycielce bloga (Nefryt) lub zapisując w nowym poście jako wersję roboczą. W obu przypadkach mile widziana będzie informacja na shoutboxsie - da to pewność, że administracja nie przeoczy twojej inicjatywy.
13. Jeżeli pojawią się różne wizje tej samej rasy/miejsca itd. za obowiązującą przyjmuje się tą, która została opisana w zakładce.
14. W tekstach fabularnych dopuszczamy zarówno wulgaryzmy, jak i treści erotyczne. W wypadku notek apelujemy o zamieszczenie stosownej informacji na ich początku.
15. Bezwzględnie zabrania się używania wulgaryzmów na shoutboxsie.
16. Przy publikacji notek fabularnych (opowiadań) kierujemy się rozsądkiem - najlepiej nie wrzucać ich dzień po dniu, m.in. żeby nie zasłaniać poprzedniej notki, nim ktokolwiek ją przeczyta ;)

Aktywność
1. Na blogu przeprowadzane będą listy obecności, gdyż - jak pokazuje praktyka - to jedyny sposób pozwalający choć częściowo kontrolować aktywność.
2. Jeżeli z jakiś powodów nie jesteś w stanie udzielać się na blogu przez dłużej niż tydzień, możesz poprosić o urlop (w zakładce Zapisy i kontakt/ mailowo/ ew. na shoutboxsie). Urlop na czas nieokreślony możesz uzyskać tylko za podaniem istotnej przyczyny, tj np. trudnej sytuacji rodzinnej lub zawodowej, ogółem - problemów w realnym życiu, chorób, wypadków, depresji itd. Zostawiając prośbę o taki urlop należy - choć oględnie - podać przyczynę. Powodem do wstawienia urlopu na czas nieokreślony nie jest brak weny i natłok nauki. W takim wypadku naprawdę można wziąć urlop np. na miesiąc.
3. O powrocie z urlopu dłuższego niż dwa tygodnie należy poinformować, np. na shoutboxsie. W razie braku znaku życia, założycielka bloga do ciebie ostrzeżenie.
4. Bardzo prosimy o poważne podchodzenie do aktywności. Jeżeli masz w zwyczaju często znikać albo rzadko odpisujesz – uprzedź o tym w dopisku pod kartą postaci. Nie wprowadzamy minimalnej granicy, żadnego „przynajmniej raz w tygodniu”, ale po prostu bądźmy wobec siebie nawzajem fair.
5. Jeżeli często zdarza się, że nie masz dostępu do Internetu, zamieść informację o tym pod swoją kartą postaci - umożliwi to nieco inne podejście do twoich ewentualnych nieobecności.

Jeżeli po przeczytaniu regulaminu coś nadal wydaje ci się niejasne, możesz zadać pytanie administracji (w zakładce „Zapisy i kontakt” lub mailowo na adres morrigan@onet.pl).

Zmiany w regulaminie: 21 maja 2016 (dodanie punktu 9. w "na początek").

Brak komentarzy:

Prawa autorskie

© Zastrzegamy sobie prawa autorskie do umieszczanych na blogu tekstów, wymyślonego na jego potrzeby świata oraz postaci.
Nie rościmy sobie natomiast praw autorskich do tych artów, które nie są naszego autorstwa.

Szukaj




˅ ^
+ postacie
Rinne Lasair