Przewodnik

Linki-obrazki

Misje
I. Więzi przyjaźni
Spotykasz po latach kogoś, kto dawniej był ci bliski. Wplątuje cię on w jakąś historię, która nie dość, że z czasem się komplikuje, to w dodatku budzi w tobie wątpliwości co do intencji przyjaciela.

II. Linia frontu
Kerończy natarli na Prowincję Demarską. Oblegany jest sam Demar. Jedni ludzie stają do walki, inni uciekają ze spalonej ziemi. Napastnicy, obrońcy i cywile. Po której stronie staniesz?

Opcjonalnie: Udział w buncie niewolników w Wirginii bądź inne miejsca walk.

III. Rekonwalescencja
W nie najlepszej kondycji trafiasz do wioski lub klasztoru. Wydaje ci się, że trafiłeś w dobre ręce i że wkrótce będziesz mógł opuścić to miejsce. Okazuje się jednak, że z pozoru życzliwi i uprzejmi ludzie skrywają przed tobą jakąś tajemnicę.

IV. Zabij bestię
Coś napada, nęka mieszkańców. Zawierasz umowę z wójtem - dostarczysz głowę bestii za określoną cenę. Okazuje się jednak, że stworzenie nie działa bez powodu - jest w jakiś sposób prowokowane przez mieszkańców.

Opcjonalnie: Bestia jest wrażliwa na hałas z karczmy albo ludzie naruszyli w jakiś sposób jej rewir (weszli na jej teren, zajęli leże ze względu na drogie surowce itp.)

V. Nielegalne walki
Dochodzą cię słuchy o nielegalnych walkach prowadzonych w okolicy. Położysz im kres czy może postanowisz wziąć w nich udział dla własnego zysku? Pieniądze nie leżą na ulicy.

VI. Zlecone zabójstwo
Dochodzi do zamachu, w wyniku którego ginie ktoś ważny. Podejmujesz się odnalezienia zabójcy – albo jego zleceniodawcy. Od ciebie zależy, czy dojdzie do aresztowania winnych, czy pomożesz im uniknąć kary.

VII. Egzekucja
W mieście lub wiosce szykuje się egzekucja. Znasz sprawcę albo sam doprowadziłeś do jego schwytania. Realizacja wyroku coraz bliżej.

Opcjonalnie: Z czasem nabierasz wątpliwości, czy skazaniec faktycznie jest winny i chcesz go uwolnić lub dochodzą cię pogłoski, że ktoś może chcieć uwolnić kryminalistę.

zamknij
Spis kodów
Spis opowiadań
Baśń o wolności: Preludium (autor: Nefryt) Gdy demon odzyskuje człowieczeństwo, przypomina sobie jak być człowiekiem.(autor: Zombbiszon) Nikt nie zna prawdziwego bólu do czasu aż nie straci kogoś bliskiego sercu. (autor: Zombbiszon) Wendigo i Driada (autor: Zombbiszon) Domek, zupa, sukkub i historia (autor: Zombbiszon) Sen i niespodzianki (autor: Zombbiszon) Boląca strata i niepokojący gość! (autor: Zombbiszon) Cienie i nowy przyjaciel (autor: Zombbiszon) Kruki (autor: Zombbiszon) Cienie i Starsze Dusze (autor: Zombbiszon) Zło Kor'hu Dull (autor: Zombbiszon) Złodziej Twarzy i Koszmar (autor: Zombbiszon) Królewiec (autor: Zombbiszon) Przed świtem (autor: Nefryt) Król Żebraków i nowe drzwi (autor: Zombbiszon) Akceptacja (autor: Zombbiszon) Nostalgia (autor: Nefryt) Nowa droga i niespodziewane wyznanie? (autor: Zombbiszon) Biały i zielony daje czerwony! (autor: Zombbiszon) Nowe wyzwania w nowym życiu (autor: Zombbiszon) Krąg tajemnic (autor: Zombbiszon) Jack (autor: Zombbiszon) Czasami to mrok daje najwięcej światła (autor: Zombbiszon) Trzy sceny o szpiegowaniu (autor: Nefryt) Morze bólu. Promyk nadziei ... (autor: Zombbiszon) Sól (autor: Olżunia) Dyjanna Muirne: Miecz może być dowodem wszystkiego (autor: Zorana) Uszatek i Kwiatek na tropie przygody: Przypadłość parszywej gospody (autor: Paeonia i Szept) Gdy gasną świece (autor: Zombbiszon) ... Najjaśniej płoną gwiazdy nadziei. (autor: Zombbiszon) Elias cz. 1 (autor: Zombbiszon) Elias cz. 2 (autor: Zombbiszon) Historia (autor: Zombbiszon)
zamknij

Chat

Sprawy ogólne
1. Aby zapisać się na bloga, należy zostawić adres gmail w komentarzu pod zakładką zapisy i kontakt.
2.Blog nie ma sztywnej linii fabularnej. Skrót informacji o realiach i mapę strony znajdziesz tutaj: http://keronia.blogspot.com/p/o-fabule-akcja-bloga-osadzona-jest-w_14.html, a dane szczegółowe – tutaj: http://keronia.blogspot.com/p/realia.html
3. Jeżeli po zapoznaniu się z regulaminem i realiami coś wyda ci się niejasne albo wzbudzi twoją ciekawość, nie wahaj się pytać! Z założycielką bloga (Nefryt) najłatwiej jest skontaktować się mailowo, pisząc pod adres: morrigan@onet.pl. W zakładce zapisy i kontakt znajdują się adresy pozostałych administratorów.
Administracja
1. Aby blog działał sprawnie, uprawnienia administratora posiada więcej niż jedna osoba.
2. Założycielką i główną administratorką jest Nefryt. Jakkolwiek większość spraw ustalamy wspólnie, nierzadko głosując, w kwestiach spornych jej głos jest decydujący.
3. Oprócz Nefryt (morrigan@onet.pl | GG: 43940281), administratorami są:
- Olżunia, czyli autorka Aeda (olga.k.zasada@gmail.com | GG: 46453241)
- Zorana, na czacie GnomiaLotnia (zorana@onet.eu | GG: 49343444)
- Isleen (sprawy techniczne, kody) (inanis.semper@gmail.com)
Uprawnienia posiada także Rinne, która wprawdzie nie pisze na blogu, ale stworzyła dla nas szablon i naprawia poważniejsze usterki.
4. Administratorki odpisują tak szybko, jak to możliwe, ale są tylko ludźmi, nierzadko zapracowanymi, stąd czasami zdarzają się opóźnienia. Apelujemy o cierpliwość i wyrozumiałość.
5. Z administratorkami można kontaktować się poprzez zakładkę zapisy i kontakt, shoutbox lub mail (w przypadku założycielki zaleca się ostatnią opcję).

Karty postaci
1. Na blogu nie funkcjonują gotowe formularze. Karta postaci może przybrać dowolną formę i długość, jedynym warunkiem jest zawarcie w niej następujących informacji:
- imię i nazwisko lub pseudonim
- przybliżony wiek postaci
- pochodzenie (narodowość)
- rasa
- profesja
- cokolwiek o wyglądzie, charakterze
- art przedstawiający postać (dopuszczalne są również zdjęcia, o ile nie przedstawiają znanych postaci filmowych i wpasowują się w klimat bloga. Unikamy grafiki z anime, choć w uzasadnionych przypadkach może ona zostać zaakceptowana jako wizerunek. Absolutnie nie wstawiamy artów, na których widać rzeczy lub stroje niepasujące do realiów).
- (aktualny!) kontakt do autora
2. Karta autora może wyglądać dowolnie – można zmieniać czcionki i eksperymentować z HTML, pod warunkiem, że zmiany dotyczą jednego posta, a nie całego bloga.
3. Do karty postaci można dodawać dowolną ilość podzakładek. Należy je opublikować z datą poprzedzającą 2016 rok.
4. Nowe karty postaci oraz te, w których zaszły istotne zmiany, publikujemy na stronie głównej.W kartach, w których zaszły mniej istotne zmiany dodajemy na końcu dopisek: ostatnie edycje i skrótowo wymieniamy zmiany, oznaczając je datą. Oczywiście nie trzeba oznaczać zmian typu poprawa literówki.
5. Możesz prowadzić dowolną ilość postaci, ale prosimy o niezaniedbywanie żadnej z nich.
6. Autor, który prowadzi kilka postaci, może (ale nie musi) stworzyć dla nich łączoną kartę.
7. Jeśli chcesz, by twój bohater piastował ważne stanowisko, jest to możliwe – upewnij się jednak, że nie jest ono zajęte. Listę zajętych ról znajdziesz tutaj: http://keronia.blogspot.com/1970/01/zajete-role.html
8. Każda nowa karta musi zostać sprawdzona i zaakceptowana przez założycielkę bloga. Gotową kartę należy oznaczyć etykietą do sprawdzenia (karta pozostaje jako wersja robocza) i zgłosić ten fakt założycielce. W przeciągu maksymalnie kilku dni na końcu karty pojawi się informacja o jej akceptacji lub ewentualnych błędach. Poprawienie tych drugich nie podlega dyskusji.
9. Nie funkcjonują żadne limity.

 Wątki
1. Wątki prowadzimy w komentarzach. Autor A odpisuje pod kartą postaci B i na odwrót.
2. Rozmowy między autorami zamykamy [w nawiasie kwadratowym].
3. Wypowiedzi postaci zapisujemy od myślników, dokładnie tak, jak robi się to w książkach. Można pisać w pierwszej lub trzeciej osobie, wszelkie inne eksperymenty także są dopuszczalne.
4. Wątek jest sprawą autorów, którzy go piszą. Wolno osadzać akcję w dowolnym czasie i miejscu, o ile nie nagina to realiów.
5. Wolno kląć, opisywać przemoc i erotykę. W przypadku notek prosimy jednak o stosowne ostrzeżenie na samej górze (zwłaszcza, że na bloga wchodzą także osoby niepełnoletnie). Kategorycznie zabrania się używania wulgaryzmów na czacie.
6. W wątku i w trakcie sesji każda postać może zranić twoją. Zabrania się jednak wymuszania urazów powodujących trwałe kalectwo i zabijania cudzych postaci, chyba, że ustalisz z kimś inaczej.


Opowiadania i inne formy aktywności
1. Na blogu można publikować opowiadania, pisane samemu lub w zespole.
2. Nie numerujemy notek.
3. Oprócz klasycznych wątków, funkcjonują takie formy aktywności, jak: wątek grupowy, sesja, konkurs. Udział w nich nie jest obowiązkowy. Może je zorganizować każdy autor.


Etykiety
1. Do każdego postu należy dodać odpowiednią etykietę:
- do kart postaci: imię postaci oraz KP
- do opowiadań: imię postaci (jednej lub wielu, jeżeli notka była pisana wspólnie) oraz opowiadania
- do podzakładek w karcie postaci: imię postaci (i nic więcej!)
- do zakładek: zakładki
- do stusłowów: imiona postaci, których dotyczą, stusłów i opowiadania
- do wątków grupowych: wątek grupowy
- do sesji: sesje
- do konkursów: konkursy
Bezwzględnie zabrania się tworzenie nowych etykiet innych, niż imię postaci, bez uzgodnienia tego z administracją, gdyż wprowadza to chaos!

Aktywność i urlopy
1. Keronia jest blogiem, na którym nie ciśniemy o aktywność. Uznajemy autorów za rozsądnych i potrafiących określić, czy chcą się udzielać, czy nie. Prosimy o nienadużywanie tego.
2. Co kilka miesięcy administracja przeprowadza listę obecności. Osoby, które się na nią nie wpiszą, zostają usunięte z listy autorów, ale ich karty postaci, wątki i inne posty zostają na blogu (jako archiwum).
3. Usunięty autor może w każdym momencie wrócić, wystarczy zgłosić to administracji.
4. Na blogu nie funkcjonują urlopy na czas nieokreślony. Wszelkie dłuższe niż tydzień nieobecności należy zgłaszać administracji, wraz z planowaną datą powrotu.


Postanowienia końcowe
1. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
2. Zapisanie się na bloga równa się akceptacji regulaminu.
3. Założycielka bloga ma prawo dokonać zmian w regulaminie, ale musi poinformować o nich wszystkich autorów. Przez pierwsze trzy dni od wprowadzenia nowych zapisów można proponować w nich zmiany.
4. Każdy autor może (i zachęcamy do tego!) dodawać swoje treści do zakładek – wystarczy wysłać tekst komuś z administracji. Zakładki nie są wyznacznikiem istnienia danego elementu – np. to, że jakiegoś stwora nie ma w bestiariuszu, nie oznacza, że nie możesz go wymyślić i użyć, ich treść jednak jest nadrzędna nad wątkami. Autor, który odchodzi z bloga, nie może domagać się usunięcia treści, które dodał do zakładek.

Ostatnie zmiany w regulaminie: 16 lipca.

Brak komentarzy:

Prawa autorskie

© Zastrzegamy sobie prawa autorskie do umieszczanych na blogu tekstów, wymyślonego na jego potrzeby świata oraz postaci.
Nie rościmy sobie natomiast praw autorskich do tych artów, które nie są naszego autorstwa.

Szukaj




˅ ^
+ postacie
Rinne Lasair