Przewodnik

Linki-obrazki

Misje
I. Więzi przyjaźni
Spotykasz po latach kogoś, kto dawniej był ci bliski. Wplątuje cię on w jakąś historię, która nie dość, że z czasem się komplikuje, to w dodatku budzi w tobie wątpliwości co do intencji przyjaciela.

II. Linia frontu
Kerończy natarli na Prowincję Demarską. Oblegany jest sam Demar. Jedni ludzie stają do walki, inni uciekają ze spalonej ziemi. Napastnicy, obrońcy i cywile. Po której stronie staniesz?

Opcjonalnie: Udział w buncie niewolników w Wirginii bądź inne miejsca walk.

III. Rekonwalescencja
W nie najlepszej kondycji trafiasz do wioski lub klasztoru. Wydaje ci się, że trafiłeś w dobre ręce i że wkrótce będziesz mógł opuścić to miejsce. Okazuje się jednak, że z pozoru życzliwi i uprzejmi ludzie skrywają przed tobą jakąś tajemnicę.

IV. Zabij bestię
Coś napada, nęka mieszkańców. Zawierasz umowę z wójtem - dostarczysz głowę bestii za określoną cenę. Okazuje się jednak, że stworzenie nie działa bez powodu - jest w jakiś sposób prowokowane przez mieszkańców.

Opcjonalnie: Bestia jest wrażliwa na hałas z karczmy albo ludzie naruszyli w jakiś sposób jej rewir (weszli na jej teren, zajęli leże ze względu na drogie surowce itp.)

V. Nielegalne walki
Dochodzą cię słuchy o nielegalnych walkach prowadzonych w okolicy. Położysz im kres czy może postanowisz wziąć w nich udział dla własnego zysku? Pieniądze nie leżą na ulicy.

VI. Zlecone zabójstwo
Dochodzi do zamachu, w wyniku którego ginie ktoś ważny. Podejmujesz się odnalezienia zabójcy – albo jego zleceniodawcy. Od ciebie zależy, czy dojdzie do aresztowania winnych, czy pomożesz im uniknąć kary.

VII. Egzekucja
W mieście lub wiosce szykuje się egzekucja. Znasz sprawcę albo sam doprowadziłeś do jego schwytania. Realizacja wyroku coraz bliżej.

Opcjonalnie: Z czasem nabierasz wątpliwości, czy skazaniec faktycznie jest winny i chcesz go uwolnić lub dochodzą cię pogłoski, że ktoś może chcieć uwolnić kryminalistę.

zamknij
Spis kodów
Spis opowiadań
Baśń o wolności: Preludium (autor: Nefryt) Gdy demon odzyskuje człowieczeństwo, przypomina sobie jak być człowiekiem.(autor: Zombbiszon) Nikt nie zna prawdziwego bólu do czasu aż nie straci kogoś bliskiego sercu. (autor: Zombbiszon) Wendigo i Driada (autor: Zombbiszon) Domek, zupa, sukkub i historia (autor: Zombbiszon) Sen i niespodzianki (autor: Zombbiszon) Boląca strata i niepokojący gość! (autor: Zombbiszon) Cienie i nowy przyjaciel (autor: Zombbiszon) Kruki (autor: Zombbiszon) Cienie i Starsze Dusze (autor: Zombbiszon) Zło Kor'hu Dull (autor: Zombbiszon) Złodziej Twarzy i Koszmar (autor: Zombbiszon) Królewiec (autor: Zombbiszon) Przed świtem (autor: Nefryt) Król Żebraków i nowe drzwi (autor: Zombbiszon) Akceptacja (autor: Zombbiszon) Nostalgia (autor: Nefryt) Nowa droga i niespodziewane wyznanie? (autor: Zombbiszon) Biały i zielony daje czerwony! (autor: Zombbiszon) Nowe wyzwania w nowym życiu (autor: Zombbiszon) Krąg tajemnic (autor: Zombbiszon) Jack (autor: Zombbiszon) Czasami to mrok daje najwięcej światła (autor: Zombbiszon) Trzy sceny o szpiegowaniu (autor: Nefryt) Morze bólu. Promyk nadziei ... (autor: Zombbiszon) Sól (autor: Olżunia) Dyjanna Muirne: Miecz może być dowodem wszystkiego (autor: Zorana) Uszatek i Kwiatek na tropie przygody: Przypadłość parszywej gospody (autor: Paeonia i Szept) Gdy gasną świece (autor: Zombbiszon) ... Najjaśniej płoną gwiazdy nadziei. (autor: Zombbiszon) Elias cz. 1 (autor: Zombbiszon) Elias cz. 2 (autor: Zombbiszon) Historia (autor: Zombbiszon)
zamknij

Chat

Egzotyczny kraj położony na Oceanie Zachodnim, słynie z rozbudowanej floty morskiej i wysoce - jak na realia - rozwiniętej technologii. Państwo wynalazców, architektów i słynnych na całym świecie winnic. Quingheńskie towary uchodzą za luksusowe, popyt na nie i trudnodostępność sprzyjają rozwojowi przemytu do pozostałych państw. Z quingheńskich portów wyruszają wyprawy badawcze w poszukiwaniu nowych lądów i naukowe ekspedycje. Morska potęga.
Właściwie: Cesarstwo Quingheny
Potocznie: Quinghena, Q
Odmiana: r. męski: quingheński, r. żeński: quingheńska, r. nijaki: quingheńskie. Mieszkaniec Quingheny to Quingheńczyk, mieszkanka – Quinghenka, mieszkańcy - Quingheńczycy

Cesarska rodzina: *
  • następca tronu: brak
  • bezimienna dziewczynka - córka cesarza, zmarła
  • Ozan Arenat - brat cesarskiej matki, wuj cesarza
  • Erhan Arenat - kuzyn cesarza, emisariusz prowincji quingheńskiej
  • Lyandra Imland - narzeczona Erhana
  • Kara Ardell Arenat - kuzynka cesarza, minister, nieoficjalnie zarządza prowincją za młodocianego brata
  • Selenda de Warney - z domu Imland, nieoficjalna doradczyni, kochanka cesarza
Stolica: Alcantara
Siedziba cesarza: Perłowy Pałac w Alcantarze
Większe miasta: Alcantara, Antor, Podmrok
Ustrój polityczny: monarchia dziedziczna
Władzę w kraju sprawuje cesarz, noszący tytuł Syna Morza. Władza jest dziedziczna, przekazywana najstarszemu potomkowi, początkowo tylko najstarszemu synowi, w późniejszym okresie, przy braku męskiego potomka, także córce. Cesarz jest naczelnym wodzem, admirałem całej quingheńskiej floty, która do niego należy i którą zarządza wedle woli. Potrzeba jego zgody na zamorskie wyprawy i nowe kontrakty handlowe. To on przyznaje patenty oficerskie i zgodę na budowę własnej małej floty przez możne rody.
Na dworze ważną rolę odgrywa cesarska matka.  
Ustrój społeczny: stanowy
Szczególnym szacunkiem cieszą się zarządzający prowincjami i kapitanowie okrętów marynarki oraz ich rodziny.  
Klimat: równikowy, gorący i wilgotny, występuje na przemian pora sucha i deszczowa. Południe kraju (pustynia Karmah) ma klimat surowszy, suchy, z mniejszą ilością opadów, północ - łagodniejszy, brak tam wyraźniej granicy między porą suchą i deszczową
Flora: Większą część kraju porastają deszczowe, wiecznie zielone lasy. Ich charakterystyczną roślinność stanowią drzewa (mahoniowce, hebanowce, bananowce, kakaowce, paprocie drzewiaste), pnącze (liany, filodendrony), zarośla i roślinność runa (glony, porosty, storczyki, paprotniki, mchy). Na południu rozciąga się kamienista pustynia Karmah. W górach dominującą formacją są obszary półpustynne. Wybrzeże zdobią laguny, atole (wyspy koralowe) i rafy koralowe.
Fauna: W oblewających Quinghenę wodach występują rekiny, małże, żółwie wodne, krewetki, małe, ozdobne gatunki rybek, tuńczyki. W lasach można spotkać chmary owadów, gady (pytony, węże, warany i jaszczurki), ptaki (papugi, tukany, kolibry, rajskie ptaki), wiele gatunków żab, duże i małe ssaki (małpy, jaguary, pumy, okapi, kapibary, bawoły). Pustynię Karmah zamieszkują zwierzęta sucholubne - skorpiony, pajęczaki, węże, pustynne liski, drobne ssaki i wielbłądy, a obszary górskie koszatniczki, lamy i gwanako.
Religia: monoteizm
Oficjalną religią Cesarstwa jest monoteizm, wiara w Jedynego.
W niektórych rejonach i wśród niektórych społeczności ostała się wiara w stare, pogańskie bóstwa. Większość żeglarzy i piratów po cichu wzywa imienia morskiego boga Bahariego i Saminy, bogini wiatru, plemiona pustynne wyznają duchy piasków, zaś mieszkańcy puszczy pana lasów, drzew i natury. Ze starych, pogańskich wierzeń wyróżnić można Pana Posuchy i Panią Wody, Drewnoboga, Czarnego Boga.
Język urzędowy: quingheński, wspólny
Waluta: dirhemy
Handel:
  • import kawy, kakao, przypraw, owoców cytrusowych, manioku, bawełny, trzciny cukrowej, pereł, wina, technologii, statków, płótna żaglowego
  • eksport rud metali, kamieni szlachetnych, zbóż, artefaktów magicznych, soli
Gospodarka: Transport morski wysoko rozwinięty, co wzmacnia państwo i umożliwia przepływ towarów. Rolnictwo rozwinęło się głównie na północy i nielicznych, nieporośniętych przez wiecznie zielone lasy obszarach. Hoduje się lamy, wielbłądy, małże, papugi i rajskie ptaki (jako zwierzęta ozdobne). Poławia się rekiny, małże (dla pereł), krewetki, żółwie.
Organizacje: przemytnicy, Bractwo Wybrzeża - piraci, Zakon Wśród Wzgórz, Siostry Miecza
Ludność: ludzie, półelfy, elfy, syreny, nimfy wodne, driady, gnomy, gobliny, krasnoludy, skrzydlaci
Kultura: Quingheńczycy to lud od zawsze związany z morzem, lud żeglarzy i podróżników. Symbolem, do którego często się odwołują jest okręt, zaś posiadanie własnej floty podnosi status rodziny. Z racji kultu morza, ślubu udziela nie kapłan, a kapitan okrętu.
Quingheńska flota uchodzi za niepokonaną, a Quingheńczycy za Lud Morza, niestrudzonych żeglarzy, kunsztem i odwagą przewyższających nawet Kresowczyków.Wspaniałe porty, usiane masztami, dumne galeony, szybkie korwety, wytrzymałe i zwrotne fregaty, drobne, maleńkie slupy, to tylko część okrętów spotykanych we flocie. Wśród kupców popularne są szkunery, pinki, karawele i barkentyny, marynarka najchętniej korzysta z fregat, brygów i wojennych slupów.
Przemyt i piractwo są zakazane i surowo karane.
Architektura to budynki wznoszone na podmurówce z polnych i rzecznych kamieni, łączonych razem zaprawą; dopiero na tym stawiano ściany właściwe, drewniane, łączone na krzyż na rogach. Kamienna podmurówka często służy mieszkańcom za piwnice. Dachy domów są skośne, aby dobrze odprowadzać deszczówkę, którą gromadzi się i wykorzystuje do uprawy roli. Nie dziwą też dzwonki wieszane pod daszkami, aby sprawdzić kierunek wiatru; sieci, haki i harpuny tak typowe dla Ludzi Morza. Rezydencje możnych są znacznie bardziej okazałe: jako dowód swego statusu utrzymują dzikie koty. Za ozdoby rezydencji służą także papugi, rajskie ptaki i koralowe rybki. Wzrok przyciągają rozległe ogrody z egzotyczną, bujną roślinnością i przydomowe winnice.
Jedzenie składa się w dużej mierze z tego, co daje morze: ryb, skorupiaków, mięczaków, żółwi. Poławiane są także ślimaki morskie, które uchodzą za przysmak na wyspie, tak samo jak delikatne mięso krokodyli. Jada się żółwie i krokodyle jaja. W skład diety wchodzą warzywa strączkowe, bulwiaste. Mięso wołowe i drób, ale w zdecydowanej mniejszości. Jada się też pokrojone mięso zawinięte w liście winogron lub wodorostów. Pija się wino ze słodkich owoców, rzadziej z winogron. Piwo jest rozcieńczane wodą. Wśród marynarzy popularnością cieszy się rum i grog.

_____________________
* Cesarz Quingheny jest postacią wolną, możliwą do doprecyzowania lub nawet przejęcia przez któregoś z autorów. Póki nie jesteśmy zainteresowani kreowaniem go, posługujemy się ogólnikami. Wszelkie dotyczące go konkrety zgłaszamy do Nefryt (na e-mail lub gg podane w zakładce "zapisy i kontakt").

Brak komentarzy:

Prawa autorskie

© Zastrzegamy sobie prawa autorskie do umieszczanych na blogu tekstów, wymyślonego na jego potrzeby świata oraz postaci.
Nie rościmy sobie natomiast praw autorskich do tych artów, które nie są naszego autorstwa.

Szukaj

˅ ^
Rinne Lasair