Kraj
kontrastów, wielu ras i wielu kultur przenikających się nawzajem.
Zróżnicowany zarówno pod względem klimatu jak i ukształtowania terenu.
Słynie z faktu, iż kobiety i mężczyźni mają tu równe prawa, najwyższa
władza w państwie spoczywa w rękach królowej. Formalnie występuje brak
niewolnictwa.
Właściwie: Królestwo Keronii
Potocznie: Keronia
Odmiana:
r. męski: keroński/keronijski, r. żeński: kerońska/keronijska, r.
nijaki: kerońskie/keronijske. Mieszkaniec Keronii to Kerończyk,
mieszkanka Keronijka, mieszkańcy Kerończycy.
Król i królowa: Szafira Ithara Escanor (od 9 roku Ery Świetlnych Dni) i Vallro Derasoko VII (od 12 roku Ery Świetlnych Dni.)
Dynastia: Escanor
Poprzednik: Enea Marvolo (4 rok Ery Świetlnych Dni - 5 rok Ery Świetlnych Dni)
Rodzina królewska:
- następca tronu: brak
- Wilhelm Hektor Escanor – brat Szafiry, gubernator prowincji demarskiej
Poprzednia dynastia: Marvolo (do 5 roku Ery Świetlnych Dni)
Stolica: Królewiec
Większe miasta: Królewiec, Sevilla, Etir, Nyrax, Korat
Ustrój polityczny: monarchia
Całość
władzy spoczywa w rękach monarchy - królowej i jej małżonka. Władza
jest dziedziczna, przekazywana z matki na najstarszą córkę, w przypadku
braku potomstwa płci żeńskiej najstarszemu synowi. Gdy monarcha umiera
bezdzietnie, koronę przekazuje się osobie z nim spokrewnionej lub
wyznaczonej przez zmarłego w testamencie.
Administracyjnie państwo
dzieli się na earlaty zarządzane przez earla (pierwotnie mianowanego
przez władzę królewską, obecnie tytuł ten stał się dziedziczny). Podlega
on królowej, w jego ręku znajduje się lokalna władza sądownicza i
wojskowa. To najwyższy tytuł arystokratyczny w Królestwie Keronii,
oznacza tyleż samo, co namiestnik, zarządca. Żona earla to earlessa.
Ustrój społeczny: stanowy
- władcy (król i królowa), rodzina królewska
- wielcy panowie feudalni (możnowładztwo, arystokracja)
- rycerstwo
- kapłaństwo
- mieszczaństwo
- pospólstwo
Klimat: mieszany, występują 4 pory roku - wiosna, lato,
jesień, zima, występują odmiany klimatu mieszanego - górski (Góry
Przodków i Góry Mgieł), mieszany morski na wybrzeżu (z łagodniejszą zimą
i chłodniejszym latem)
Flora: Dominującą formę stanowią
lasy: liściaste, mieszane, iglaste. W Górach Przodków i Górach Mgieł
flora charakterystyczna dla roślinności wysokogórskiej. W środkowej
części kraju, wschodniej i dorzeczach większych rzek rozciągają się
bagna, mokradła i torfowiska. Przy granicy z prowincją demarską (okolice
na południe od Duor) obserwuje się pustynnienie kraju - obszar suchy,
stepowy, półpustynny.
Fauna: Związana z klimatem mieszanym i
dominującą formacją roślinną. Występują żubry, sarny, jelenie, dziki,
jeże, rysie, żbiki, norki, kuny, konie, wilki, lisy, bobry,
niedźwiedzie, jastrzębie, orły. W rzekach, jeziorach i morzach śledzie,
dorsze, makrele, jesiotry, pstrągi, karpiowate, sumy, szczupaki.
Religia: politeizm
- Karog - bóg rybaków
- Myrmidia - bogini rzemiosła wojennego i odważnej walki
- Ranald - patron złodziei, przemytników i rabusiów
- Ulryk - bóg bitwy, zimy i wilków
- Handrich - opiekun kupców
- Verena - bogini sprawiedliwości, wiedzy oraz nauki
- Światło Ukoronowane - manifestacja światła i blasku
- Morr - bóstwo śmierci i zaświatów
Język urzędowy: keroński, wspólny
Waluta: denary
Handel:
- eksport zboża, drewna, płodów rolnych,
- import materiałów, owoców egzotycznych, bakalii, przypraw (z
Quingheny, z Wirgini), rzemiosła krasnoludzkiego (z Dolnego Królestwa),
magicznych artefaktów
Gospodarka: Siłą napędową gospodarki jest rolnictwo.
Najżyźniejsze tereny stanowią okolice Królewca, J.Peverel i Lwowska
Kotlinka. Rozległe lasy są źródłem drewna. Na mokradłach (Bagna Tysiąca
Rzek) pozyskuje się torf. Największe wydobycie w Górach Przodków,
kopalni Ruun i w Lwowskiej Kotlince, na mniejszą skalę także w
niektórych rejonach Gór Mgieł. Hoduje się konie, bydło, w regionach
górskich kozy i owce.
Organizacje: banda Nefryt, Bractwo
Nocy, Brzask, Gildia alchemików, Gildia złodziei, Myśliwi Ulotnych
Energii, ruch oporu, Światło Ukoronowane, Wszechwiedza, Jeźdźcy gryfów,
keroński wywiad, Zakon wśród Wzgórz, Siostry Miecza, kompania Żelaznej
Pięści, Czarny Klan, Zakon Białego Wilka
Ludność: ludzie,
elfy, półelfy, krasnoludy, olbrzymy, wampiry, dzikie wilkołaki, syreny,
drzewożyty, eneidy, gobliny, hobgobliny, orki, pszenne dziadki, wróżki,
skrzydlaci
Plemiona: Arwakowie, Wabowie, Wodniki
Kultura:
Typowym jedzeniem dla Królestwa Keroni jest różnego rodzaju mięsiwo ze
zwierząt hodowlanych, a także upolowanych; cenione jest mięso bażantów i
perliczek. W mniejszości są ryby łowione w jeziorach oraz wodach mórz i
oceanów. Ludność biedniejsza żywi się tym, co daje im pole; warzywami i
drobiem. Chleb piecze się raz w tygodniu, a w inne dni gospodynie robią
pszenne placki. Typowe są gulasze i zawiesiste zupy, pieczone nad
ogniem tusze czy potrawki warzywne.
Ludność Królestwa ubiera się w
zależności od stanu: albo w drogie jedwabie i bawełnę, bogato zdobione
szlachetnymi kamieniami, albo w proste lniane szaty, praktyczne i
wygodne w normalnym, wiejskim życiu.
Na szczególne wyróżnienie zasługuje równouprawnienie kobiet.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz