Organizacja
wywodząca się od elfiego rodu ir Molag, jedynego rodu spośród mrocznych
elfów, który zachował zbliżoną do uznanych elfich rodów strukturę. Za
rodową siedzibę hyvan Sorsjel Gallaban Fyr wybrał Popielne Wzgórza i
znajdujące się pod ziemią ruiny starożytnego miasta wymarłej
cywilizacji, gdzie bierze swoje początki Czarny Klan. Artefakty i
relikwie z czasów, kiedy bogowie i półbogowie chodzili po ziemi stały
się obiektem eksperymentów czarnych magów rodu. Świętokradcze rytuały,
mające na celu uzyskanie przez hyvana boskiej mocy zakończyły się
katastrofą. Uwolnienie nieokiełznanej pierwotnej mocy wypaliło i zatruło
okoliczne ziemie, czyniąc je skażonymi, niezdatnymi do życia.
Mroczni
magowie zostali naznaczeni, klątwa zostawiła piętno w ich krwi, czyniąc
pierwszymi Nosicielami. O samym hyvanie, znanym odtąd jako Molag Fyr,
mówiono, że pozostał w tajemniczym mieście pod Popielnymi Wzgórzami,
stając się częściowo demonicznym bytem, źródłem mocy Czarnego Klanu.
Obecnie
organizacja opiera się na spokrewnionych ze sobą rodach mrocznych elfów
– ir Molag i Tellorian, oraz wampirzym klanie Dazling. Przyłączający
się do Czarnego Klanu bardzo często są w jakiś sposób związani z tymi
rodzinami, choć nie jest to absolutną regułą. Znaczna część członków i
sług Klanu to mroczne elfy i wampiry, choć nie jest to regułą, zdarzają
się także gobliny, hobgobliny, dhampiry, ludzie, mieszańcy i dzikie
wilkołaki oraz inne istoty, które pociąga mrok.
Celem
członków Czarnego Klanu jest badanie i odkrywanie tajemnic mrocznej
magii, szukanie źródeł mocy, zyskiwanie kontroli, przełamywanie
kolejnych granic, poszerzanie możliwości, gromadzenie wiedzy, która może
przynieść korzyści. Nie licząc się z ogólnie przyjętymi zasadami dążą
do potęgi, próbując przybliżyć się do demonów i mrocznych bóstw, obcować
ze stworzeniami z otchłani. Gardzą ładem, wprowadzają chaos,
przyjemność czerpią ze zniszczenia i rozkładu. Przenikają umysłami inne
wymiary, zarażając się szaleństwem.
Kultem otaczają głównie Nienarodzego, odtrąconą przy tworzeniu świata boską istotę i samego Molag Fyra.
Struktura
organizacji dzieli członków na Nosicieli i pozostałych, odrębną grupą
są zwykli słudzy, prości wykonawcy rozkazów. Hierarchia wśród zwykłych
członków związana jest z relacjami pomiędzy nimi, także zasługami,
osiągnięciami i zdolnościami. Istnieje zauważalna zależność między
reputacją w Czarnym Klanie a stopniem szaleństwa.
Najwyżej w
Klanie stoją Nosiciele. Są to osoby, które przyjęły na siebie popielną
klątwę i okiełznały ją, nie dając się pokonać. Mówi się, że aby
zaistniała taka możliwość, należy przyjąć klątwę wprost z demonicznego
serca Czarnego Klanu, od Molag Fyra w zaginionym mieście Megido. Jeśli
kandydat przegra starcie z zarazą próbującą złamać go i zniszczyć ciało,
stanie się popielnym wampirem i w końcu umrze. Jeśli wyjdzie z próby
zwycięsko, zostanie Nosicielem. Wiąże się z tym wydłużenie życia,
odporność na choroby i zyskanie nowych zdolności, takich jak kontrola
nad popielnymi wampirami i możliwość zarażania chorobą spaczenia
wykorzystując siłę woli. Oprócz tego każdy Nosiciel otrzymuje
indywidualne dla siebie talenty, zależne od osobowości, rasy i innych
wrodzonych predyspozycji. Czarni magowie mogą zaobserwować wielokrotny
wzrost zdolności magicznych, wojownicy lepszą siłę i refleks, pojawiają
się także unikalne dla danych jednostek umiejętności, których nie sposób
klasyfikować. Niektórzy twierdzą, że szczególne dary zależą od duszy
danego osobnika, w jakimś stopniu odzwierciedlając jego podświadome
żądze i popędy.
Częste są deformacje ciała, mutacje i zmiany,
mogące uniemożliwiać odgadnięcie rasy Nosiciela. Tempo tych procesów
jest różne i trudne do przewidzenia, a ich rodzaj także przypisywany
jest cechom ducha. Jedna zmiana następuje zawsze – krew Nosiciela
wkrótce po przejściu próby staje się czarna. Moment ten uznaje się za
okiełznanie klątwy.
W przeważającej większości przypadków
przemienieni w Nosicieli zmieniają imiona, dodając przed nimi przydomek
Molag, niezależnie od tego, czy są w jakiś sposób powiązani z dawnym
elfim rodem. Uznają to raczej za dowód zjednoczenia z demonicznym
stworzeniem, jakim stał się dawny hyvan, podkreślają w ten sposób, że
moc ich wszystkich wywodzi się z tego źródła.
Siedziby
Większość
najstaszych członków, trzon rodu ir Molag ma siedzibę w Popielnych
Wzgórzach, w podziemnym mieście Megido, albo w elfich ruinach. Ci
związani z rodem Dazling mieszkają i dzałają w Podziemiu. Bazą w
Królewcu jest posiadłość Hirshallów niedaleko miejskich murów, na
Pustyni Lavay ukryty pod piachem pałac zaginionej cywilizacji. Oprócz
tego członkowie Czarnego Klanu lubią przywłaszczać sobie wszelkie dawne
siedziby tego tajemniczego ludu, jakby poczuwając się do wspólnoty z tą
konkretną cywilizacją. Kaplice, w których oddają cześć Nienarodzonemu
znajdują się w jaskiniach albo piwnicach ich domów.
Symbole
Czarnokrwiści
używają symbolu trochę przypominającego chrząszcza, w którym niektórzy z
nich dopatrują się znaku Nienarodzonego. Symbol ten jest na sztandarach
wiszących w ich siedzibach, wyryty na ścianach i drzwiach do używanych
przez nich pomieszczeń, a podobny kształt wyplatają z gałęzi i
umieszczają w kaplicach i miejscach kultu. Chętnie też tatuują go na
swoich ciałach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz