Przewodnik

Linki-obrazki

Misje
I. Więzi przyjaźni
Spotykasz po latach kogoś, kto dawniej był ci bliski. Wplątuje cię on w jakąś historię, która nie dość, że z czasem się komplikuje, to w dodatku budzi w tobie wątpliwości co do intencji przyjaciela.

II. Linia frontu
Kerończy natarli na Prowincję Demarską. Oblegany jest sam Demar. Jedni ludzie stają do walki, inni uciekają ze spalonej ziemi. Napastnicy, obrońcy i cywile. Po której stronie staniesz?

Opcjonalnie: Udział w buncie niewolników w Wirginii bądź inne miejsca walk.

III. Rekonwalescencja
W nie najlepszej kondycji trafiasz do wioski lub klasztoru. Wydaje ci się, że trafiłeś w dobre ręce i że wkrótce będziesz mógł opuścić to miejsce. Okazuje się jednak, że z pozoru życzliwi i uprzejmi ludzie skrywają przed tobą jakąś tajemnicę.

IV. Zabij bestię
Coś napada, nęka mieszkańców. Zawierasz umowę z wójtem - dostarczysz głowę bestii za określoną cenę. Okazuje się jednak, że stworzenie nie działa bez powodu - jest w jakiś sposób prowokowane przez mieszkańców.

Opcjonalnie: Bestia jest wrażliwa na hałas z karczmy albo ludzie naruszyli w jakiś sposób jej rewir (weszli na jej teren, zajęli leże ze względu na drogie surowce itp.)

V. Nielegalne walki
Dochodzą cię słuchy o nielegalnych walkach prowadzonych w okolicy. Położysz im kres czy może postanowisz wziąć w nich udział dla własnego zysku? Pieniądze nie leżą na ulicy.

VI. Zlecone zabójstwo
Dochodzi do zamachu, w wyniku którego ginie ktoś ważny. Podejmujesz się odnalezienia zabójcy – albo jego zleceniodawcy. Od ciebie zależy, czy dojdzie do aresztowania winnych, czy pomożesz im uniknąć kary.

VII. Egzekucja
W mieście lub wiosce szykuje się egzekucja. Znasz sprawcę albo sam doprowadziłeś do jego schwytania. Realizacja wyroku coraz bliżej.

Opcjonalnie: Z czasem nabierasz wątpliwości, czy skazaniec faktycznie jest winny i chcesz go uwolnić lub dochodzą cię pogłoski, że ktoś może chcieć uwolnić kryminalistę.

zamknij
Spis kodów
Spis opowiadań
Baśń o wolności: Preludium (autor: Nefryt) Gdy demon odzyskuje człowieczeństwo, przypomina sobie jak być człowiekiem.(autor: Zombbiszon) Nikt nie zna prawdziwego bólu do czasu aż nie straci kogoś bliskiego sercu. (autor: Zombbiszon) Wendigo i Driada (autor: Zombbiszon) Domek, zupa, sukkub i historia (autor: Zombbiszon) Sen i niespodzianki (autor: Zombbiszon) Boląca strata i niepokojący gość! (autor: Zombbiszon) Cienie i nowy przyjaciel (autor: Zombbiszon) Kruki (autor: Zombbiszon) Cienie i Starsze Dusze (autor: Zombbiszon) Zło Kor'hu Dull (autor: Zombbiszon) Złodziej Twarzy i Koszmar (autor: Zombbiszon) Królewiec (autor: Zombbiszon) Przed świtem (autor: Nefryt) Król Żebraków i nowe drzwi (autor: Zombbiszon) Akceptacja (autor: Zombbiszon) Nostalgia (autor: Nefryt) Nowa droga i niespodziewane wyznanie? (autor: Zombbiszon) Biały i zielony daje czerwony! (autor: Zombbiszon) Nowe wyzwania w nowym życiu (autor: Zombbiszon) Krąg tajemnic (autor: Zombbiszon) Jack (autor: Zombbiszon) Czasami to mrok daje najwięcej światła (autor: Zombbiszon) Trzy sceny o szpiegowaniu (autor: Nefryt) Morze bólu. Promyk nadziei ... (autor: Zombbiszon) Sól (autor: Olżunia) Dyjanna Muirne: Miecz może być dowodem wszystkiego (autor: Zorana) Uszatek i Kwiatek na tropie przygody: Przypadłość parszywej gospody (autor: Paeonia i Szept) Gdy gasną świece (autor: Zombbiszon) ... Najjaśniej płoną gwiazdy nadziei. (autor: Zombbiszon) Elias cz. 1 (autor: Zombbiszon) Elias cz. 2 (autor: Zombbiszon) Historia (autor: Zombbiszon)
zamknij

Chat

Dla Kerończyków symbol ucisku i przegranej, dla Wirgini zwycięstwa i tryumfu. Oderwana od Keronii, prowincja oficjalnie cieszy się autonomią, nieoficjalnie traktowana jako terytorialna część Wirgini. Rolniczo uboga, słynie z burzliwych starć między Kerończykami i Wirgińczykami.
Właściwie: Prowincja demarska
Potocznie: Prowincja wirgińska
Odmiana:  r. męski: demarski, r. żeński: demarska, r. nijaki: demarskie.
Osoba reprezentująca władzę: gubernator – Wilhelm Escanor
Poprzednik: Enea Marvolo, królowa Królestwa Keronii (4 rok Ery Świetlnych Dni - 5 rok Ery Świetlnych Dni)
Rodzina gubernatora (żona i dzieci w kolejności od najstarszego):
  • Laguna Escanor – żona gubernatora,
  • Rhys  - syn Laguny z poprzedniego małżeństwa,
  • Joana – nieślubna córka gubernatora,
  • Islara – starsza córka gubernatora i Laguny,
  • Liwia – młodsza córka gubernatora i Laguny,
  • Dem – syn gubernatora i Laguny.
Poprzednia dynastia: Marvolo (do 5 roku Ery Świetlnych Dni)
Stolica: Demar
Siedziba gubernatora: Twierdza Gubernatora (Twierdza Diabła) nieopodal Demaru
Większe miasta: Demar, Madrat, Kansas, Varuskunta
Ustrój polityczny: Na czele prowincji stoi gubernator mianowany przez wirgińskie Zgromadzenie Lordów na czele z królem. Prowincja oficjalnie posiada autonomię (stąd nazwa i jej stolica – Demar oraz funkcja gubernatora). W praktyce jest o wiele bardziej zależna od Wirgini, która narzuca jej gospodarkę, większość praw, politykę zewnętrzną i wewnętrzną. Jest nieomal częścią Wirgini.
Ustrój społeczny: funkcjonuje podział stanowy (jak w Keronii), kastowy (typowy dla Wirginii) nigdy się nie przyjął.
Wyróżniamy stany:
  • wielcy panowie feudalni (możnowładztwo, arystokracja)
  • rycerstwo
  • kapłaństwo
  • mieszczaństwo
  • pospólstwo
  • niewolnicy
Klimat: mieszany suchy, występują 4 pory roku - opady znacznie rzadsze niż w Keronii ze względu na bliskość pustyni Lavay, górski (Góry Mgieł i Przodków), morski (na północy, okolice Madratu)
Flora: Na północy prowincji dominują lasy mieszane i roślinność wysokogórska (Góry Przodków), pustynia i półpustynia zajmuje środkową i południową część (Pustynia Lavay), najdalej na południu znów przeważa roślinność wysokogórska (Góry Mgieł).
Fauna: Zwierzęta charakterystyczne dla klimatu mieszanego i górskiego (owady, drobne ssaki, gady, króliki, jelenie, lisy, sowy, dziki). Na półpustynnych i pustynnych obszarach spotyka się sępy, gady, drobne ssaki, jednogarbne wielbłądy, szakale, owady.
Religia: zróżnicowana – głównie politeizm, Kerończycy zachowują swoja wiarę, Wirgińczycy przynoszą swoją. Zdarzają się konflikty na tle wyznaniowym.
Język urzędowy: wirgiński, wspólny, nieoficjalnie funkcjonuje także keroński
Waluta: 1 lyra wirgińska = 100 negwów [1 lyra = 1 realnej, współczesnej złotówce] oraz waluta kerońska (denary)
Handel:
  • import zboża, płody rolne, drewno, ryby, rudy metali
  • eksport daktyle, nabiały z wielbłądziego mleka, piaskowiec, soczewica, kasze, niewolnicy
Gospodarka: Rolnictwo głównie w północnej części kraju, słabo rozwinięte. Połowy morskie i słodkowodne na niewielką skalę. 
Organizacje: Alchemicy, banda Nefryt, Bractwo Nocy, Gildia Złodziei, Ruch Oporu, Zakon Wśród Wzgórz, Siostry Miecza
Ludność: ludzie, elfy, półelfy, krasnoludy, eneidy, gobliny, skrzydlaci, wampiry
Plemiona: Wiewiórki
Kultura: Jest mieszaniną wpływów kerońskich i wirgińskich, kerońskie zwyczaje dominują w części północnej, część południowa pozostaje pod wyraźnym wpływem Wirgini.
Obchodzi się Dremady, Karance, dzień zmarłych.
Architektura prowincji demarskiej to drewniane bądź ceglane chaty i domy, w zależności, który materiał jest bardziej dostępny. Dachy są skośne, a woda deszczowa często wykorzystywana do przydomowych poletek warzywnych. Jest to typowa architektura, jaką można spotkać na całym terenie Królestwa Keronii.
Do demarskiej kuchni weszły zapożyczone z Wirgini przysmaki: karmelizowane koniki polne, pieczone szarańcza i  pustynne skorupiaki. Spożywa się pasty smarowane na chlebowych plackach. Wśród warzyw dominują strączkowe: ciecierzyca, soczewica, a wśród mięs baranina. Ziemniaki pojawiają się rzadko, na talerzach częściej goszczą kasze, popularne są sery, jaja, owoce - figi, daktyle. Kuchnia południowej części prowincji uchodzi za zdecydowanie bardziej pikantną niż północnej, mniej w niej ryb i owoców morza.
Z racji związków z Wirginią, na demarskich targach można spotkać wystawianych na sprzedaż niewolników. Coraz częściej widuje się ich w siedzibach możnych i bogatszych kupców, gdzie stanowią tanią siłę roboczą i służbę. 

Brak komentarzy:

Prawa autorskie

© Zastrzegamy sobie prawa autorskie do umieszczanych na blogu tekstów, wymyślonego na jego potrzeby świata oraz postaci.
Nie rościmy sobie natomiast praw autorskich do tych artów, które nie są naszego autorstwa.

Szukaj

˅ ^
Rinne Lasair