"My tu walczymy, każdy robi, co tylko może. Staramy się.
Blokujemy transporty, żeby Wirgińczykom brakowało broni, jedzenia, wszystkiego,
czego się da. Kiedy jest to możliwe, ratujemy skazańców. Odbijamy więźniów.
Chłopi, nim opuszczą zajętą wioskę, po kryjomu zatruwają studnie. Czasem
niszczą to, czego nie mogą zabrać ze sobą, żeby nie wpadło w ręce najeźdźców.
Za broń chwytają kobiety, czasami nawet starsze dzieci. I giną. Giną za co? Za
wolność? Za marzenia, podczas gdy nasza królowa…."
Organizacja: banda Nefryt -
oficjalnej nazwy brak.
Założycielka: Nefryt
Patron: brak
Zasięg działania: Keronia, Prowincja
demarska
Kraj pochodzenia: Keronia
Ograniczenie rasowe: brak
Ograniczenie profesji: brak
Siedziba: często przenoszony
obóz, rozłożony najczęściej w okolicach Królewca i jeziora Peverell.
Miejsca kontaktu:
- gospoda
"Dwa Miecze" w Demarze (prowincja Demarska)
- wieś Alster w centralnej części
Keronii (spalona przez Wirgińczyków)
- Mała
Świątynia Myrmidii w Królewcu (Keronia)
- święty gaj w Rivendall (obecnie praktycznie odcięty od świata ze
względu na trwające oblężenie). (Keronia/Prowincja demarska)
- trakt południe-Królewiec - główne miejsce napadów bandy (Keronia)
Struktura:
herszt - Nefryt
zastępca - Neth
zwiadowca - Neresza
zielarka/medyk - Leylith
inni członkowie - Szept (Niraneth
Raa'sheal) Lun, Areldar, Marcus vel Kruk, Meri (Maria Rivera), Morgan, Ronan,
Rosanna, Szrama (Robert Logan Sharp), Varen, Keren (†), Shane (†)
sojusznicy, informatorzy - Rebeka
Sharp, Umbert, Stary Bill, Lea Łagodna (†)
Sojusze:
Bezpośrednio:
- ród Kha'san (Quinghena)
- klany Wilka i Pająka (Kresy Północne)
- spiskowcy pod wodzą Bleiza "Pająka" (Twierdza Gubernatora;
Demar)
Pośrednio:
Powiedzenia, zawołania itd.:
- Za Keronię! (~ Nefryt)
- Nawet zbój, aby mój. (~ Leylith)
- Honor i ojczyzna. (~ Neth, Nefryt)
- Ubić dziada! (~ Nefryt (zobaczyła Shela))
- Roznieśmy ich! (~ Morgan)
- Wygrać, złamać się, nigdy ugiąć. (~ Varen)
- Bij
Wirgińca! (~ Lun)
- Leylith, łupy, Keronia! (~ Morgan)
Zasady i cele:
Banda nie ma określonego programu działań. Uczynić Keronię wolną,
odzyskać utracone ziemie, pomóc biedocie - takie cele postawiła sobie Nefryt.
Jej ludzie dokładają swoje pragnienia:
ochrona rodzin i przyjaciół, wreszcie mniej wzniosłe pobudki, jak zemsta
na Wirgińczykach bądź zdrajcach, przeżycie przygody, czy zwykła chęć zysku.
Banda atakuje wirgińskie transporty, gdy to możliwe odbija więźniów i
skazańców. Sprzymierza się z innymi buntownikami. Pomaga ludziom (choć tu można
polemizować, bo za samo udzielenie schronienia bandzie grozi śmierć). Utrzymują się z łupów.
Rekrutacja i inicjacja:
Do bandy może przystać każdy. Tu nie liczą się rasa, profesja czy
narodowość. Zazwyczaj jeżeli herszt zaaprobuje przyjęcie, kandydat na zbójcę
otrzymuje pierwsze zadanie, mające dowieść jego odwagi i oddania, oraz
sprawdzić umiejętności. To, że zadanie jest próbą, pozostaje tajemnicą, dopóki
kandydat nie wykona go pomyślnie. Najczęściej
próba jest tak "wyreżyserowana", by kandydat myślał, że sytuacja jest
prawdziwa i, co więcej, niespodziewana. Dopiero, jeśli pomyślnie przejdzie
próbę, zostaje zaprowadzony do obozu, gdzie czekają nań pozostali członkowie
bandy. W blasku ogniska wspomniane zostają czyny kandydata w czasie próby.
Następnie odbywa się głosowanie. Każdemu członkowi bandy przynależy jeden głos,
tak samo ważny, jak inne. Decyzje o przyjęciu podejmuje się większością głosów.
Nowo przyjęty zbójca może obrać sobie nowe imię, choć nie jest to konieczne.
Od tej pory nie liczy się to, kim był wcześniej... choć wiadomo, że
ludzie są tylko ludźmi i nie wszyscy są gotowi porzucić dawne sympatie i
uprzedzenia.
Symbole i cechy charakterystyczne:
Na pierwszy rzut oka członkowie bandy wyglądają jak zwykli rozbójnicy.
Nie mają kutego na własne potrzeby rynsztunku, jak rycerze czy najemnicy.
Korzystają z tego, co uda im się zdobyć na Wirgińczykach, bądź kupić od handlarzy
(zwykle po cichu, na czarnym rynku). Na palcach jednej ręki można policzyć
tych, którzy dorobili się pełnego rynsztunku.
Nieoficjalnym symbolem bandy jest duża
litera K (jak Keronia).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz