Przewodnik

Linki-obrazki

Misje
I. Więzi przyjaźni
Spotykasz po latach kogoś, kto dawniej był ci bliski. Wplątuje cię on w jakąś historię, która nie dość, że z czasem się komplikuje, to w dodatku budzi w tobie wątpliwości co do intencji przyjaciela.

II. Linia frontu
Kerończy natarli na Prowincję Demarską. Oblegany jest sam Demar. Jedni ludzie stają do walki, inni uciekają ze spalonej ziemi. Napastnicy, obrońcy i cywile. Po której stronie staniesz?

Opcjonalnie: Udział w buncie niewolników w Wirginii bądź inne miejsca walk.

III. Rekonwalescencja
W nie najlepszej kondycji trafiasz do wioski lub klasztoru. Wydaje ci się, że trafiłeś w dobre ręce i że wkrótce będziesz mógł opuścić to miejsce. Okazuje się jednak, że z pozoru życzliwi i uprzejmi ludzie skrywają przed tobą jakąś tajemnicę.

IV. Zabij bestię
Coś napada, nęka mieszkańców. Zawierasz umowę z wójtem - dostarczysz głowę bestii za określoną cenę. Okazuje się jednak, że stworzenie nie działa bez powodu - jest w jakiś sposób prowokowane przez mieszkańców.

Opcjonalnie: Bestia jest wrażliwa na hałas z karczmy albo ludzie naruszyli w jakiś sposób jej rewir (weszli na jej teren, zajęli leże ze względu na drogie surowce itp.)

V. Nielegalne walki
Dochodzą cię słuchy o nielegalnych walkach prowadzonych w okolicy. Położysz im kres czy może postanowisz wziąć w nich udział dla własnego zysku? Pieniądze nie leżą na ulicy.

VI. Zlecone zabójstwo
Dochodzi do zamachu, w wyniku którego ginie ktoś ważny. Podejmujesz się odnalezienia zabójcy – albo jego zleceniodawcy. Od ciebie zależy, czy dojdzie do aresztowania winnych, czy pomożesz im uniknąć kary.

VII. Egzekucja
W mieście lub wiosce szykuje się egzekucja. Znasz sprawcę albo sam doprowadziłeś do jego schwytania. Realizacja wyroku coraz bliżej.

Opcjonalnie: Z czasem nabierasz wątpliwości, czy skazaniec faktycznie jest winny i chcesz go uwolnić lub dochodzą cię pogłoski, że ktoś może chcieć uwolnić kryminalistę.

zamknij
Spis kodów
Spis opowiadań
Baśń o wolności: Preludium (autor: Nefryt) Gdy demon odzyskuje człowieczeństwo, przypomina sobie jak być człowiekiem.(autor: Zombbiszon) Nikt nie zna prawdziwego bólu do czasu aż nie straci kogoś bliskiego sercu. (autor: Zombbiszon) Wendigo i Driada (autor: Zombbiszon) Domek, zupa, sukkub i historia (autor: Zombbiszon) Sen i niespodzianki (autor: Zombbiszon) Boląca strata i niepokojący gość! (autor: Zombbiszon) Cienie i nowy przyjaciel (autor: Zombbiszon) Kruki (autor: Zombbiszon) Cienie i Starsze Dusze (autor: Zombbiszon) Zło Kor'hu Dull (autor: Zombbiszon) Złodziej Twarzy i Koszmar (autor: Zombbiszon) Królewiec (autor: Zombbiszon) Przed świtem (autor: Nefryt) Król Żebraków i nowe drzwi (autor: Zombbiszon) Akceptacja (autor: Zombbiszon) Nostalgia (autor: Nefryt) Nowa droga i niespodziewane wyznanie? (autor: Zombbiszon) Biały i zielony daje czerwony! (autor: Zombbiszon) Nowe wyzwania w nowym życiu (autor: Zombbiszon) Krąg tajemnic (autor: Zombbiszon) Jack (autor: Zombbiszon) Czasami to mrok daje najwięcej światła (autor: Zombbiszon) Trzy sceny o szpiegowaniu (autor: Nefryt) Morze bólu. Promyk nadziei ... (autor: Zombbiszon) Sól (autor: Olżunia) Dyjanna Muirne: Miecz może być dowodem wszystkiego (autor: Zorana) Uszatek i Kwiatek na tropie przygody: Przypadłość parszywej gospody (autor: Paeonia i Szept) Gdy gasną świece (autor: Zombbiszon) ... Najjaśniej płoną gwiazdy nadziei. (autor: Zombbiszon) Elias cz. 1 (autor: Zombbiszon) Elias cz. 2 (autor: Zombbiszon) Historia (autor: Zombbiszon)
zamknij

Chat

Od czego się zaczęło i o co chodzi
Drabble - stusłów - to bardzo krótki utwór literacki, bo posiadający równo sto słów. Jest to forma bardzo wymagająca, ponieważ wymaga umiejętności zwięzłego pisania, ujęcia wymyślonej przez siebie treści w jak najmniejszej ilości słów. Uatrakcyjnieniem tej formy jest zwykle - choć nie zawsze - zaskakująca puenta. Brzmi jak wyzwanie, prawda? To dobrze, bo o to właśnie chodzi.

Podobne formy:
  • Dribble - 50 słów
  • Drouble - 200 słów
Dotychczas opublikowaliśmy
Część 1 
- Czas wolny
Czym zajmują się nasze królowe, hersztówny, panicze, paniątka i chodzące kłopoty, kiedy w końcu nie mają nic do roboty?

Część 2 
- Gdy serce bije szybciej
Sto słów o momencie silnych emocji, negatywnych lub pozytywnych, które najsilniej zapadły wam w pamięć.

Część 3  
- Pierwsze lata
Sto słów o pierwszych latach życia naszych bohaterów, o ich dzieciństwie, pochodzeniu czy wczesnych wydarzeniach, które ich ukształtowały.

Część 4 
- Najgorszy koszmar
Co sprawia, że cierpnie ci skóra, że budzisz się zlany zimnym potem? Co nie daje ci spać po nocach? Na czego widok zamieniasz się w słup soli lub przeciwnie, rzucasz się jak zaszczute zwierzę - z kłami? Czego się boisz najbardziej w świecie?

Część 5 
- Powiedz mi, co robisz, a dowiem się, kim jesteś
Temat dla wszystkich, nie tylko dla odważnych. Autorze, pokaż nam w stu słowach, kim naprawdę jesteś. Nie musisz zdradzać żadnych istotnych faktów z życia prywatnego czy zawodowego, możesz przedstawić swoje pisanie w kontekście życia codziennego lub po prostu swój stosunek do pisania, wszystko zależy od Ciebie. Zostań bohaterem swoich tekstów.

Część 6 
- Wiara przywilejem głupich?
W co wierzysz, żyjąc w świecie wielu bóstw, duchów, ras, w którym ateizm jest czymś niecodziennym?


Część 7
- Jesteś tym co jesz
O kulinarnych upodobaniach naszych postaci.
Publikacja: 31.10.2017 r.
Niewykorzystane tematy
- Pejzaż wewnętrzny
Chodzi tu bardziej o zabieg, jaki ma być zastosowany w stusłowie, niż o jego treść. Koncepcja opiera się na literackim zabiegu 'psychizacji pejzażu', która polega na przenoszeniu przez autora emocji bohatera na świat przedstawiony (np. piszecie o zaciętej, pełnej emocji walce, a nad bohaterami rozpętuje się burza itp.).

- O gustach się nie dyskutuje... czyżby?
Ubiór powinien być praktyczny i odzwierciedlać pozycję społeczną, ale czy to wszystko, co decyduje o tym, jak nosi się nasz bohater? Co z drobnymi szczegółami, które z pozoru są nieistotne, ale dla postaci mogą wiele znaczyć? Czy może jednak chodzi o cechy, które sprawiają, że ciągnie ją do tych, a nie innych osób? A może Twoja postać jest po prostu inna - jakoś się wyróżnia, ma w sobie coś, dzięki czemu nie sposób nie zwrócić na nią uwagi? O gustach się nie dyskutuje, ale o dziwactwach - nader często.

- In vino veritas... 
... in aqua sanitas. W winie prawda, w wodzie zdrowie - teksty na temat podatności Waszych postaci na skutki spożywania alkoholu

- Dlaczego jestem tym, kim jestem
Co mną motywuje? Dlaczego opowiadam się po tej, a nie innej stronie? Skąd czerpię siłę do walki za to, w co wierzę? Jakie wydarzenie z przeszłości sprawiło, że stałem się tym, kim jestem?

- Dziesięć lat wcześniej
Jak bardzo zmieniło się twoje życie w ciągu ostatniej dekady? Jak wyglądało twoje życie przed dziesięcioma laty? Czy robiłeś to, co robisz teraz? A może miałeś inny styl życia, poglądy, autorytety? Kto był ci bliski, a kogo straciłeś?

- Kadry z marzeń
Dowolna interpretacja powyższego.

- Maskarada
Wasze postacie w przebraniu, w cudzej roli, pod przykrywką, w niezwykłym dla nich miejscu czy czasie.

- Profesjonalista od kuchni
Jaki jest twój zawód, czym zarabiasz na chleb? Co sprawia, że robisz to dobrze? Czy lubisz to co robisz?

- Realizm magiczny
Zabójcy, szpiedzy, magowie, najemnicy... co by się stało, gdybyście porzucili sielankową Keronię na rzecz czasu powozów bez koni i darmowego wifi? Odnaleźlibyście się czy nie? A może byłoby wam lepiej niż w średniowiecznym królestwie? Jak wyglądałoby wasze starcie z autorem?

- Powrót do przeszłości
Coś zupełnie odwrotnego. Fart czy niefart, trafiliście z wygodnego XXI-ego wieku do Królestwa Keronii. Brak zasięgu to w tym momencie Wasz najmniejszy problem. Mistrzowie surviwalu czy ciepłe kluchy? Jak poradzilibyście sobie w spartańskich warunkach? Co byłoby trudniejsze - chwycenie za miecz czy włożenie sukni?

Kilka pozostałych informacji
  1. Dopuszczalne są wszystkie trzy formy stusłowów - dribble, drabble lub droubble. Przy liczeniu słów nie uwzględniamy tytułu. Można nadsyłać dowolną liczbę tekstów. 
  2. Temat i czas publikacji ustalamy wspólnie w komentarzach pod ostatnią publikacją serii. Umownie czas na oddanie głosu trwa nie dłużej niż dwa tygodnie. 
  3. Informacje o temacie i czasie kolejnej publikacji pojawiają się w ramce Ogłoszenia.
  4. Prace wysyłamy na adres zorana@onet.eu w umówionym terminie. Zawsze można prosić o przesunięcie publikacji.
  5. Każdy może zaproponować nowy temat, prywatnie lub w komentarzu.
  6. Jeśli ktoś nie miał okazji pisać stusłowu na jakiś opublikowany już temat, a ma taką chęć, nie ma przeszkód, by publikował go na własną rękę.
  7. Polecam etykiety "stusłów" i "drouble" - wyskoczą wam wszystkie teksty, także te opublikowane poza serią.

Brak komentarzy:

Prawa autorskie

© Zastrzegamy sobie prawa autorskie do umieszczanych na blogu tekstów, wymyślonego na jego potrzeby świata oraz postaci.
Nie rościmy sobie natomiast praw autorskich do tych artów, które nie są naszego autorstwa.

Szukaj




˅ ^
+ postacie
Rinne Lasair