Przewodnik

Linki-obrazki

Misje
I. Więzi przyjaźni
Spotykasz po latach kogoś, kto dawniej był ci bliski. Wplątuje cię on w jakąś historię, która nie dość, że z czasem się komplikuje, to w dodatku budzi w tobie wątpliwości co do intencji przyjaciela.

II. Linia frontu
Kerończy natarli na Prowincję Demarską. Oblegany jest sam Demar. Jedni ludzie stają do walki, inni uciekają ze spalonej ziemi. Napastnicy, obrońcy i cywile. Po której stronie staniesz?

Opcjonalnie: Udział w buncie niewolników w Wirginii bądź inne miejsca walk.

III. Rekonwalescencja
W nie najlepszej kondycji trafiasz do wioski lub klasztoru. Wydaje ci się, że trafiłeś w dobre ręce i że wkrótce będziesz mógł opuścić to miejsce. Okazuje się jednak, że z pozoru życzliwi i uprzejmi ludzie skrywają przed tobą jakąś tajemnicę.

IV. Zabij bestię
Coś napada, nęka mieszkańców. Zawierasz umowę z wójtem - dostarczysz głowę bestii za określoną cenę. Okazuje się jednak, że stworzenie nie działa bez powodu - jest w jakiś sposób prowokowane przez mieszkańców.

Opcjonalnie: Bestia jest wrażliwa na hałas z karczmy albo ludzie naruszyli w jakiś sposób jej rewir (weszli na jej teren, zajęli leże ze względu na drogie surowce itp.)

V. Nielegalne walki
Dochodzą cię słuchy o nielegalnych walkach prowadzonych w okolicy. Położysz im kres czy może postanowisz wziąć w nich udział dla własnego zysku? Pieniądze nie leżą na ulicy.

VI. Zlecone zabójstwo
Dochodzi do zamachu, w wyniku którego ginie ktoś ważny. Podejmujesz się odnalezienia zabójcy – albo jego zleceniodawcy. Od ciebie zależy, czy dojdzie do aresztowania winnych, czy pomożesz im uniknąć kary.

VII. Egzekucja
W mieście lub wiosce szykuje się egzekucja. Znasz sprawcę albo sam doprowadziłeś do jego schwytania. Realizacja wyroku coraz bliżej.

Opcjonalnie: Z czasem nabierasz wątpliwości, czy skazaniec faktycznie jest winny i chcesz go uwolnić lub dochodzą cię pogłoski, że ktoś może chcieć uwolnić kryminalistę.

zamknij
Spis kodów
Spis opowiadań
Baśń o wolności: Preludium (autor: Nefryt) Gdy demon odzyskuje człowieczeństwo, przypomina sobie jak być człowiekiem.(autor: Zombbiszon) Nikt nie zna prawdziwego bólu do czasu aż nie straci kogoś bliskiego sercu. (autor: Zombbiszon) Wendigo i Driada (autor: Zombbiszon) Domek, zupa, sukkub i historia (autor: Zombbiszon) Sen i niespodzianki (autor: Zombbiszon) Boląca strata i niepokojący gość! (autor: Zombbiszon) Cienie i nowy przyjaciel (autor: Zombbiszon) Kruki (autor: Zombbiszon) Cienie i Starsze Dusze (autor: Zombbiszon) Zło Kor'hu Dull (autor: Zombbiszon) Złodziej Twarzy i Koszmar (autor: Zombbiszon) Królewiec (autor: Zombbiszon) Przed świtem (autor: Nefryt) Król Żebraków i nowe drzwi (autor: Zombbiszon) Akceptacja (autor: Zombbiszon) Nostalgia (autor: Nefryt) Nowa droga i niespodziewane wyznanie? (autor: Zombbiszon) Biały i zielony daje czerwony! (autor: Zombbiszon) Nowe wyzwania w nowym życiu (autor: Zombbiszon) Krąg tajemnic (autor: Zombbiszon) Jack (autor: Zombbiszon) Czasami to mrok daje najwięcej światła (autor: Zombbiszon) Trzy sceny o szpiegowaniu (autor: Nefryt) Morze bólu. Promyk nadziei ... (autor: Zombbiszon) Sól (autor: Olżunia) Dyjanna Muirne: Miecz może być dowodem wszystkiego (autor: Zorana) Uszatek i Kwiatek na tropie przygody: Przypadłość parszywej gospody (autor: Paeonia i Szept) Gdy gasną świece (autor: Zombbiszon) ... Najjaśniej płoną gwiazdy nadziei. (autor: Zombbiszon) Elias cz. 1 (autor: Zombbiszon) Elias cz. 2 (autor: Zombbiszon) Historia (autor: Zombbiszon)
zamknij

Chat

[Uwaga] W poniższym tekście pojawią się wulgaryzmy. No dobra, jeden.

Tu miała być jakaś ambitna, zachęcająca do wzięcia udziału/sprzedania duszy/zjedzenia naleśnika reklama, ale napiszemy po prostu: kto chce sesję, łapki w górę! Wiemy, wiemy, przemawiają przez nas ambicja i skromność.

O co w ogóle chodzi z tymi sesjami?

Blogowe sesje podobne są do granych “przy stole” RPG-ów. Świat opisuje Mistrz Gry – opowiada zarówno o otoczeniu, jak i zachowaniach NPC-ów (bohaterów pobocznych). Gracze natomiast kierują działaniami swoich postaci, a o sukcesach i niepowodzeniach decydują rzuty kośćmi, interpretowane na podstawie mechaniki, o którą opiera się dany system. Blogowe sesje tym różnią się od “normalnych”, że – nie licząc fabularnego wstępu i tekstów od MG – gracze sami opisują otoczenie. Ponadto zdarza się, że grają kilkoma postaciami. Zazwyczaj nie stosujemy mechaniki, a jeśli już, to jest ona bardzo uproszczona. Przeważnie po prostu zdajemy się na zdrowy rozsądek graczy i jeszcze nie zdarzyło się, by któryś z MG musiał udzielać któremuś z nich wotum nieufności.
Zasady sesji opisane są w zakładce: link.
Jeżeli macie pytania dotyczące samej idei sesji, na które nie odpowiedziałyśmy w tym poście, piszcie. Jeżeli nigdy nie graliście w RPG albo w internetową sesję i nie jesteście pewni, czy to rozrywka dla Was, również piszcie. Zależy nam na Waszej dobrej zabawie, a ta nie wymaga żadnego doświadczenia.

Kto będzie prowadził?

Duet Aedówka & Zorana. Obydwie grywały lub grywają w erpegi. Ponadto Aedówka ma do zaoferowania dwie rozpoczęte kerońskie kampanie (z czego żadna nie doczekała drugiej części) i chęć naprawienia swojego niedopaczenia, a Zorana – perwersyjne zamiłowanie do kryminałów w wydaniu niekoniecznie książkowym i zapędy dyktatorskie. Czego chcieć więcej?

Czym ta sesja będzie różnić się od poprzednich?

  1. Podczas poprzednich sesji gracze mogli kierować postaciami pobocznymi i kreować scenerie. Planujemy wprowadzić “małe zmiany”. W sesji, którą rzeźbimy, MG byłyby oczyma i uszami gracza. Świat przedstawiony (scenerie, zachowania postaci pobocznych i wszystkie wydarzenia niezależne od bohaterów graczy) byłyby opisywane przez MG. Czyli, drogi graczu, jeśli z własnej inicjatywy piszesz, że gdzieś cuchnie, to dlatego, że jesteś w miejscu, w którym ma prawo cuchnąć albo wdepnąłeś w gówno, a nie dlatego, że znalazłeś nadprogramowe zwłoki.
    Podsumowując! To gracze wybierają środki do zdobycia wskazówek, ale wskazówek dostarczają MG. Jeśli gracze chcą eksplorować scenerię, sygnalizują to MG, a te dokonują opisu.
  2. Zmiana formy wypowiedzi. Stawiamy na częstszy i krótszy opis działania, rzadziej na introspekcję.
  3. Planujemy zrezygnować z klasycznej kolejki. Kolejność pisania wynikałaby z inicjatywy autorów/postaci i ingerencji NPC-ów. W praktyce oznacza to, że MG będą pytać w konferencji, kto chce wyjść z inicjatywą, a gracze ustalą to między sobą. 

Achtung

Uwaga, na sesji mogą pojawić się drastyczne sceny, groźby, śmierć, zwłoki, płyny ustrojowe i przymus państwowy. Nie, relacje na linii Boska Interwencja MG i postacie graczy to nie mobbing.

Miejsce akcji

Wolne Miasto Rivendall, położone w widłach dwóch rzek – Surany i Sowelu. Znacznie wzbogaciło się na frachcie rzecznym i dzięki licznym przywilejom, nadawanym mu przez monarchów. Swego czasu spichrz Keronii – mieściły się tu magazyny, w których przechowywano towary przeznaczone do dalszego spływu rzeką. Zamieszkiwane głównie przez ludzi, ale mogą w nim przebywać również przedstawiciele innych ras, tak jak w reszcie kraju. Dawniej miasto kerońskie. Podczas wojny przechodziło z rąk do rąk – zarówno Keronii, jak i Wirginii zależało na kontrolowaniu rzek, a więc i strategicznie położonego Rivendall. Niegdyś otoczone było solidnymi murami obronnymi, jednak zostały one zniszczone w wyniku oblężenia Wirgińczyków i rabunkowego najazdu Nordów.
Obecnie Rivendall jest wolnym miastem. Wydawałoby się, że to koniec wojennej zawieruchy, że zagrożenie znikło… przynajmniej na chwilę. Jednak ostatnio coraz głośniej słyszy się o tym, jakoby władze nie radziły sobie z utrzymaniem porządku, pozwalając kryminalistom na coraz to bardziej spektakularne popisy zuchwałości i okrucieństwa. Rosnące niepokoje grożą ingerencją sił zbrojnych Keronii i Wirginii w sprawy miasta, co może doprowadzić do wznowienia konfliktu. A już giną ludzie.

Na co możecie liczyć?

Oferujemy Wam pełne napięcia śledztwo z mrocznymi i krwawymi wskazówkami, presję rosnącą jak ucisk noża na gardle. Jednocześnie Wasze postacie zostaną postawione w sytuacji, w której przemoc nie będzie najlepszym rozwiązaniem, a do rozwiązania zagadki potrzebna nie tylko pomoc kompanów, ale i tych, z którymi stosunki zwykle nie układają się najlepiej. Będziecie musieli szukać i pytać, zbierać poszlaki i łączyć fakty.

To gdzie ta impreza?

Planujemy poprowadzić sesję przez dokument Google. Wiemy, że niezbyt klimatycznie (popracujemy nad oprawą graficzną), ale za to praktycznie, bo nie trzeba odświeżać i jest chat (ewentualnie skorzystamy z GG). Piszcie, jeśli macie problem z chatem lub samą pracą w dokumencie.

Kto się na to pisze?

Poza zgłoszeniem chęci uczestnictwa prosimy o wybranie jednej ze swoich postaci, jeżeli prowadzicie ich kilka. Wskazane są postacie mające coś wspólnego ze stronnikami Keronii bądź Wirginii, administracją miasta, informatorami Rivendall bądź Myśliwymi Ulotnych Energii. Bohaterowie muszą podlegać miejscowej jurysdykcji (władze Rivendall) lub działać incognito (immunitety posłańców niemile widziane).
Zgłoszenie na sesję powinno zawierać cel lub powód pojawienia się postaci w mieście. Może to być konkretny cel (będziecie mogli realizować go podczas sesji), ale postać może być w Rivendall po prostu przejazdem. Jeśli cel wiąże się z jakimikolwiek postaciami pojawiającymi się w mieście lub jeśli macie tam jakieś znajomości, zgłoście to nam, stworzymy pod tym kątem bohaterów niezależnych.

Termin

Proponujemy 30 kwietnia – sobotę, dzień przed weekendem majowym. Jeśli termin Wam nie pasuje, piszcie, jakie są Wasze propozycje.

Posłowie

Stawiamy na realizm i dobrą zabawę, więc Wasze postacie mają nieograniczoną liczbę możliwości – chcemy nakreślić Wam interaktywny, grywalny świat, po którym będziecie mogli się swobodnie poruszać. Ze względu jednak na ten sam realizm Wasze działania będą powodowały konsekwencje, dlatego musicie brać pod uwagę, że jeśli, dajmy na to, ściągniecie na siebie pościg, tym pościgiem kierują MG, nie Wy.
I tak, nadal utrzymujemy, że to nie są groźby.

Credits go to...

Za opis Rivendall i inspirację fabularną dziękujemy Nefryt. :)

Zorana & Aedówka

6 komentarzy:

Nefryt pisze...

Wiecie, że was kocham za sesję w tych klimatach, prawda? ;) Oczywiście się piszę. 30 kwietnia dla mnie brzmi ok. Zanim napiszę takie poważne, pełnoprawne zgłoszenie, mogłybyście mi podpowiedzieć, która postać bardziej się przyda? Bo nie mogę się zdecydować. Może być na priv ;)

Szept pisze...

Nie chcę wyjść na kogoś, kto ignoruje i udaje, że nie widzi posta, ale nie wiem, co napisać. Miałam ochotę na sesję, ale o tyle, o ile mogę stwierdzić po tym poście, nie odpowiada mi lokalizacja i klimat. Nie znam Rivendall, nie używam, nie mam tam powiązań (gotowych). Luźna sesja? Jak najbardziej. Polityka? Po prostu nie mam na nią w tej chwili ochoty. Jedyna postać, z którą chciałabym wejść nie pasuje do sesji w takim klimacie i nie spełnia podanych przez was wymagań. Nie wyobrażam sobie też, co mogłaby robić w Rivendall.

Silva pisze...

Heeej.
Ja niestety odpadam. Szamanka i wilkołak do polityki mają się jak ryba do akwarium bez wody, a Dar... Dar miesza się w nią tylko, jeśli dotyczy jego elfów; do ludzkiej woli się nie mieszać, nawet paluszkiem. Jakby to była jakaś lekka sesyjka to bym brała w ciemno, polityka jest bleh dla mnie. A najważniejszy powód: pracuję wtedy od 10 do 18, plus dojazd, i podejrzewam, że jak wrócę, nie będę miała siły na nic.
Ale... powodzenia Wam z tym małym eksperymentem :D

Olżunia pisze...

Już spieszymy wyjaśnić, co i jak. Bo trochę zamieszałyśmy. :D Nie chcę namawiać i marudzić, a po prostu sprecyzować, z jakim rodzajem rozgrywki mamy do czynienia.

Polityka. Wbrew pierwszemu wrażeniu, sama sesja nie jest prawie w ogóle (jeśli chodzi o udział graczy) polityczna, całość będzie utrzymana w klimacie kryminalno-przygodowym. Opis sytuacji w Rivendall ma na celu jedynie wzrost napięcia i stworzenie klimatu miasta, w którym rozgrywa się akcja, oraz wytłumaczenie motywacji bohaterów niezależnych, którzy się na sesji pojawią. Postacie wystartują z tego samego punktu, a ich zadaniem będzie rozwiązanie zagadki. I przy okazji wyjście z tego cało.

Lokacja. Nie ma znaczenia, na ile kto zna Rivendall. Od tego jesteśmy my. Skręcacie w prawo? Mówimy Wam, co jest za zakrętem. Wasze postacie zdobywają mapę miasta? Dajemy Wam mapę miasta. Co do fabularnej strony, wiszący nad Rivendall konflikt będzie rozgrywał się w tle, nie będzie bezpośrednio wpływał na bohaterów, a bohaterowie nie będą musieli wpływać na niego. Jeśli chodzi o cel ich pobytu tam, może być dowolny. Postacie mogą się tam zatrzymać, mogą po prostu przejeżdżać, mogą towarzyszyć innej postaci. Mogą mieć coś do załatwienia, ale nie muszą. Tak czy siak, znajdą się tam, gdzie się znajdą, z przypadku. Jak mój chuchrak na drugim końcu wirgińskiej pustyni. (Prawie) jednostrzał i luźna sesja, bez fabularnych powiązań. Przygodówka.

Postacie. Potrzebujemy wziętych z ulicy "cywilów". Mogą to być postacie z tytułami i trzymające władzę w garści, ale musicie się liczyć z tym, że najprawdopodobniej nie będą mogły z tych tytułów skorzystać. Czyli wszyscy będą na jednej stopie. Tak, kłopoty.

Termin. Jeśli termin nie pasuje, a jednak chcecie wziąć udział, to nic straconego, można ustalić inny. Wbicie w drugiej sesji jak dla mnie również nie stanowi problemu (bardziej sprzyjający termin + zobaczycie, czy Wam taka sesja w ogóle pasuje).

Niespoilowanie jest trudne.

Jak są jeszcze jakieś pytania, walcie śmiało.

Szept pisze...

Rivendall mnie zmyliło, bo je kojarzyłam politycznie. Może jakimś cudem polubię to miasto. A jak nie, to może zdarzy się coś, co sprawi, że moja postać będzie miała argument na nie lubię Rivendall :D
Warning dla MG: uwaga, ja prowadzona za rączkę mogę się troszkę buntować i mimo woli wplatać swoje trzy grosze. Nadprogramowego truposza nie obiecuję, acz czasem mogę zasłużyć na małego bana.
Jeśli mag będzie mile widziany, weszłabym z elfim magiem płci żeńskiej. Wśród ludzi ona i tak traktowana jako cywil, to długouche coś, więc przywilejów nie oczekuję.
Warning nr 2: ja i polityka, Szept i polityka, elfy i polityka ludzi... cokolwiek by nie mówić, raczej będę pomijać, bo albo zielona, albo nie tylko ja decyduję. Stąd przy tłumaczeniu motywów NPC możliwe, że będę domagała się wskazówek i wyjaśnień jak krowie na granicy. Plus, jeśli do rozwiązania zagadek będzie potrzebna wiedza polityczna, dużo nie pomogę.
Tak na wszelki wypadek.
Tyle.

Silva pisze...

A powiedzcie mi, jak sprawa wygląda z terminem?

Prawa autorskie

© Zastrzegamy sobie prawa autorskie do umieszczanych na blogu tekstów, wymyślonego na jego potrzeby świata oraz postaci.
Nie rościmy sobie natomiast praw autorskich do tych artów, które nie są naszego autorstwa.

Szukaj




˅ ^
+ postacie
Rinne Lasair