Przewodnik

Linki-obrazki

Misje
I. Więzi przyjaźni
Spotykasz po latach kogoś, kto dawniej był ci bliski. Wplątuje cię on w jakąś historię, która nie dość, że z czasem się komplikuje, to w dodatku budzi w tobie wątpliwości co do intencji przyjaciela.

II. Linia frontu
Kerończy natarli na Prowincję Demarską. Oblegany jest sam Demar. Jedni ludzie stają do walki, inni uciekają ze spalonej ziemi. Napastnicy, obrońcy i cywile. Po której stronie staniesz?

Opcjonalnie: Udział w buncie niewolników w Wirginii bądź inne miejsca walk.

III. Rekonwalescencja
W nie najlepszej kondycji trafiasz do wioski lub klasztoru. Wydaje ci się, że trafiłeś w dobre ręce i że wkrótce będziesz mógł opuścić to miejsce. Okazuje się jednak, że z pozoru życzliwi i uprzejmi ludzie skrywają przed tobą jakąś tajemnicę.

IV. Zabij bestię
Coś napada, nęka mieszkańców. Zawierasz umowę z wójtem - dostarczysz głowę bestii za określoną cenę. Okazuje się jednak, że stworzenie nie działa bez powodu - jest w jakiś sposób prowokowane przez mieszkańców.

Opcjonalnie: Bestia jest wrażliwa na hałas z karczmy albo ludzie naruszyli w jakiś sposób jej rewir (weszli na jej teren, zajęli leże ze względu na drogie surowce itp.)

V. Nielegalne walki
Dochodzą cię słuchy o nielegalnych walkach prowadzonych w okolicy. Położysz im kres czy może postanowisz wziąć w nich udział dla własnego zysku? Pieniądze nie leżą na ulicy.

VI. Zlecone zabójstwo
Dochodzi do zamachu, w wyniku którego ginie ktoś ważny. Podejmujesz się odnalezienia zabójcy – albo jego zleceniodawcy. Od ciebie zależy, czy dojdzie do aresztowania winnych, czy pomożesz im uniknąć kary.

VII. Egzekucja
W mieście lub wiosce szykuje się egzekucja. Znasz sprawcę albo sam doprowadziłeś do jego schwytania. Realizacja wyroku coraz bliżej.

Opcjonalnie: Z czasem nabierasz wątpliwości, czy skazaniec faktycznie jest winny i chcesz go uwolnić lub dochodzą cię pogłoski, że ktoś może chcieć uwolnić kryminalistę.

zamknij
Spis kodów
Spis opowiadań
Baśń o wolności: Preludium (autor: Nefryt) Gdy demon odzyskuje człowieczeństwo, przypomina sobie jak być człowiekiem.(autor: Zombbiszon) Nikt nie zna prawdziwego bólu do czasu aż nie straci kogoś bliskiego sercu. (autor: Zombbiszon) Wendigo i Driada (autor: Zombbiszon) Domek, zupa, sukkub i historia (autor: Zombbiszon) Sen i niespodzianki (autor: Zombbiszon) Boląca strata i niepokojący gość! (autor: Zombbiszon) Cienie i nowy przyjaciel (autor: Zombbiszon) Kruki (autor: Zombbiszon) Cienie i Starsze Dusze (autor: Zombbiszon) Zło Kor'hu Dull (autor: Zombbiszon) Złodziej Twarzy i Koszmar (autor: Zombbiszon) Królewiec (autor: Zombbiszon) Przed świtem (autor: Nefryt) Król Żebraków i nowe drzwi (autor: Zombbiszon) Akceptacja (autor: Zombbiszon) Nostalgia (autor: Nefryt) Nowa droga i niespodziewane wyznanie? (autor: Zombbiszon) Biały i zielony daje czerwony! (autor: Zombbiszon) Nowe wyzwania w nowym życiu (autor: Zombbiszon) Krąg tajemnic (autor: Zombbiszon) Jack (autor: Zombbiszon) Czasami to mrok daje najwięcej światła (autor: Zombbiszon) Trzy sceny o szpiegowaniu (autor: Nefryt) Morze bólu. Promyk nadziei ... (autor: Zombbiszon) Sól (autor: Olżunia) Dyjanna Muirne: Miecz może być dowodem wszystkiego (autor: Zorana) Uszatek i Kwiatek na tropie przygody: Przypadłość parszywej gospody (autor: Paeonia i Szept) Gdy gasną świece (autor: Zombbiszon) ... Najjaśniej płoną gwiazdy nadziei. (autor: Zombbiszon) Elias cz. 1 (autor: Zombbiszon) Elias cz. 2 (autor: Zombbiszon) Historia (autor: Zombbiszon)
zamknij

Chat

Przedwiecze
  1. Wiek Ciemny (9-10 p.p.e.)
Era Dawnych Dni (1-1000 D.D.)
  1. Wiek Przybyłych zza Morza (1-100 D.D.)
  2. Wiek Wielkiej Grozy (101-200 D.D.)
  3. Wiek Kruszcu i Stali (201-300 D.D.)
  4. Wiek Gorejących Ogni (301-400 D.D.)
  5. Wiek Pierwszych Królestw (401-500 D.D.)
  6. Wiek Spadającej Gwiazdy (501-600 D.D.)
  7. Wiek Wędrówek Ludów (601-700 D.D.)
  8. Wiek Ostatniego Smoka (701-800 D.D.)
  9. Wiek Krwawych Wojen (801-900 D.D.)
  10. Wiek Zmian (901-1000 D.D.)
Era Uschłych Drzew (1-1000 U.D.)
  1. Wiek Przebudzenia Ludzi (1-100 U.D.)
  2. Wiek Sowich Piór (101-200 U.D.)
  3. Wiek Chwały Odkrywców (201-300 U.D.)
  4. Wiek Krwawych Stosów (301-400 U.D.)
  5. Wiek Brudnych Stóp (401-500 U.D.)
  6. Wiek Krwawych Słońc (501-600 U.D.)
  7. Wiek Kłów (601-700 U.D.)
  8. Wiek Potęgi Mórz (701-800 U.D.)
  9. Wiek Ukoronowanych Głów (801-900 U.D.)
  10. Wiek Gromu Niebios (901-1000 U.D.)
Era Świetlnych Dni (1-1000 Ś.D.)
  1. Wiek Burz (1-100 Ś.D.)

O datowaniu słów kilka
   Czas w Królestwie Keronii liczony jest odrobinę inaczej niż nasz rzeczywisty.
  Obecnie mamy rok 2014, ale w Keronii będzie to rok 14 Ery Świetlnych Dni. Podobnie będzie z poprzednimi latami - jeżeli wydarzenie ma miejsce w roku 1122 naszego czasu, w Keronii będzie to rok 122 Ery Uschłych Drzew.
    Czyli liczymy lata na każdą erę od nowa, od 1 do 1000. Z tego wynika, że era ma tysiąc lat, wiek sto. Jedna era zawiera więc 10 wieków. Wyjątkiem jest Przedwiecze, w którym opisuje się jeden, ostatni wiek.
   Skrót "p.p.e.", który pojawia się w tabelki kalendarium to "przed przybyciem elfów", czyli coś takiego, jak nasze p.n.e. Po prostu lata przed. Trwają one w Erze Przedwiecze i kończą się przed Erą Dawnych Dni.
   Mówiąc o datowaniu, można używać skrótów dla er - w przypadku, gdy nie chcemy pisać całych ich nazw. Dla Przedwiecza jest to p.p.e. W przypadku Ery Dawnych Dni D.D., Uschłych Drzew U.D., a Świetlnych Dni Ś.D. 


Data: Wydarzenie: Dotyczy:
Przedwiecze
I. Wiek Ciemny
9-10 p.p.e. Wędrujące olbrzymy zajmują góry Jalgsi Hattarna na zachodzie Keronii. Zaczyna się ich agresywna ekspansja. Keronia/Olbrzymy
5-6 p.p.e. Pierwsza wielka bitwa z orkami; zwycięstwo olbrzymów. Keronia/Olbrzymy
Era Dawnych Dni
I. Wiek Przybyłych zza Morza
1 r. D.D. Przybycie elfów do Keronii Królestwo Elfów
1 r. D.D. Elfi zwiadowcy napotykają grupę arwaskich myśliwych. Nowy ląd jest już zamieszkany. Póki co obie grupy tylko obserwują się wzajemnie. Arwakowie/ Królestwo Elfów
1 r. D.D. Odłączenie grupy elfów na czele z rodem Erianwen, grupa ta rusza na południe i ostatecznie osiedla się w Dolinie Ciszy Królestwo Elfów
listopad 1 r. D.D. Grupa Arwaków atakuje elfy. Starcie pozostaje nierozstrzygnięte i kończy się odwrotem plemienia w kierunku Tir Faldr Królestwo Elfów
2 r. D.D. Powstanie Irandal i Wieży Istar Królestwo Elfów
2,5-3 D.D. Arwakowie znów dają o sobie znać. Atakują obozujące w Valnwerdzie elfy, niszczą zgromadzone zapasy żywności. Elfom grozi głód. Królestwo Elfów
2,5-3 r. D.D. Elfy z Irandal udzielają pomocy swoim rodakom na północy. Królestwo Elfów
3-4 D.D. Powstanie Eilendyr i Strażników Medrethu Królestwo Elfów/ Strażnicy Medrethu
3-4 r. D.D. W Irandal powstaje magiczny teleport, umożliwiający szybkie przemieszczanie się do Eilendyr i elfich siedlisk Królestwo Elfów
5 r. D.D. Orkowie przechodzą przez Gadzi Przesmyk i atakują Irandal. Atak zostaje odparty. Rozpoczyna się budowa Przystani Trzech Wzgórz i sieci Strażnic, w tym Strażnicy Ife w Lesie Larven. Królestwo Elfów
5 r. D.D. Połączone siły orków i goblinów atakują Jalgsi Hattarna; trwa dwu miesięczne oblężenie zakończone zwycięstwem olbrzymów. Keronia/ Olbrzymy
5 r. D.D. Druga migracja elfów do Keronii Królestwo Elfów
5-6 r. D.D. Elfi ród Kael’t Crevan na czele z Diarmudem i Giorsalem przybywa w drugiej migracji elfów na tereny Keronii; osiadają w Eilendyr. Królestwo Elfów/ród Kael’t Crevan
5-8 r. D.D. Powstają kolejne Wieże Wielkiej Magii magowie
10 r. D.D. Elfi kowale odkrywają pokłady metali w Dolnie Ciszy. Tamtejszy obszar określają mianem Lśniących Grot. Powstaje droga łącząca Przystań, Groty i Irandal. Pierwsze wzmianki o krasnoludach z Dolnego Królestwa. Królestwo Elfów
II. Wiek Wielkiej Grozy
104 r. D.D. Smoki pustoszą dolinę pomiędzy Górami Przodków; powstają Bagna Tysiąca Rzek. Keronia
112 r. D.D. W Dole Kości, u podnóża Gór Przodków, ludzie wznoszą wieżę do obserwacji gwiazd. Keronia/ludzie
123 r. D.D. Na wyspie Kadii wybucha uśpiony od lat wulkan; po erupcji wyspa zostaje zatopiona (powstaje jedna z większych kalder na świecie) pozostały tylko jej boczne fragmenty stanowiące dzisiaj wyspy. Wirginia/ludzie
125 r. D.D. Na wschodzie Wielkiej Pustyni Wirgińskiej, nad solnymi jeziorami, nomadzi zakładają miasto Solianka, mające wydobywać i obrabiać sól. Wirginia/ludzie
138 r. D.D. Kresy Północne zaczynają pokojową ekspansję; ich pierwsi przedstawiciele trafiają na Wyspy Złoczyńców, uznając je za barbarzyńskie i słabo rozwinięte. Kresy Północne/ludzie
144 r. D.D. Dzikie gryfy atakują karawany zmierzające z Sevilli ku stolicy Keronia/ludzie
167 r. D.D. Na Przylądek Byrda spada meteoryt, tworząc jeziorko. Wirgiński But/ludzie
177 r. D.D. Na zachód od Wegi, na niewielkiej wyspie, wybucha wulkan. Powstałe tsunami pustoszy brzegi wysp i wybrzeża, niszcząc nadmorskie miasta i porty. świat/ludzie
III. Wiek Kruszcu i Stali
IV. Wiek Gorejących Ogni
323 r. D.D. Pustynia Lavay staje się miejscem, gdzie kultyści starych bóstw wszczęli swoją wojnę z wyznawcami ludzkiej wiary. Keronia/ludzie
337 r. D.D. Smoki ścierają się z magami na Równinach Przeoczenia. Walki zakończone rozejmem. Keronia/ludzie
372 r. D.D. Mroczne elfy odłączają się od elfów; opuszczają stolicę i szukają własnego miejsca. Oddane mrocznej magii, nekromancji i czarnej ścieżce, oddalają się aby zejść pod ziemię, by tam oddawać się mrocznym studiom. Keronia/elfy
385 r. D.D. Nekromanci stają się coraz bardziej aktywni; na świecie widać ich czarną magię. Świat/elfy/nekromanci
V. Wiek Pierwszych Królestw
VI. Wiek Spadającej Gwiazdy
VII. Wiek Wędrówek Ludów
VIII. Wiek Ostatniego Smoka
IX. Wiek Krwawych Wojen
804 r. D.D. Na wschodzie Keroni pojawia się wojownicze plemię. Tamtejsza ludność nazywa ich Grabieżcami, a sami o sobie mówią Wiewiórki. Keronia
812 r. D.D. Pierwsze wzmianki Tyrona Młodszego o wielkich sowach zamieszkujących Wielki Las. Keronia/turdusy
819 r. D.D. Potyczka smoków i turdusów na polach Przeoczenia. Keronia/turdusy
821 r. D.D. Miasto Madrat zyskuje prawa miejskie na podobieństwo Królewca. Keronia/ludzie
827 r. D.D. Miasteczko Dhar zostaje zniszczone przez smoki; od teraz nazywane jest Starym Dhar. Keronia/ludzie
832 r. D.D. Powstaje Nowe Dhar po drugiej stronie Wielkiego Lasu. Keronia/ludzie
845 r. D.D. Turdusy zostają zaatakowane przez kłusowników i myśliwych; straty po obu stronach. Keronia/turdusy
856 r. D.D. Plemię Wiewiórek atakuje wschodnie miasteczka i wsie; dwa lata potyczek. Keronia/Wiewiórki
873 r. D.D. Olbrzymy toczą walki między sobą o tytuł władcy; watażkowie knują i spiskują, próbując wybrać tego, kto będzie im dowodził. Keronia/olbrzymy
881 r. D.D. Chwilowy spokój pośród olbrzymów. Wciąż brak władcy. Po roku walki przybierają na sile, roznosząc się na całe Bagna Cebra. Ostatecznie władcą zostaje watażka Gudrun. Keronia/olbrzymy
885 r. D.D. Watażka Gudrun zostaje otruty. Nowym władcą okrzyknięto Kriosa Zhańbionego. Keronia/olbrzymy
892 r. D.D. Rozpoczyna się rok dwunastu władców. Co miesiąc olbrzymy podstępnie zabijają nieudolnego władcę, wybierając nowego, by i jego zabić i zastąpić innym. Ostatecznie władcą zostaje Yuruk Mądry, panujący przez sto lat. Keronia/olbrzymy
X. Wiek Zmian
904 r. D.D. Na terenie Gór Przodków odkryto bogate złoża surowców. Powstają Kopalnie Ruun. Keronia/ludzie
907 r. D.D. Przyrodnik Sacranus rozpoczyna swą podróż po zachodnich terenach Keronii, opisując faunę i florę Bagien Cebra oraz puszczy Tir Faldr. Keronia/ludzie
924 r. D.D. Kopalnie Ruun zapełniają się górnikami: krasnoludami, ludźmi, goblinami i orkami. Rozpoczyna się wielkie wydobycie. Keronia/ludzie
937 r. D.D. Na Wielkiej Pustyni Wirgińskiej pojawia się plemię nomadów, które osiada pośród piasków pustyni. Po dwóch latach plemię schodzi pod ziemię, by w jaskiniach i tunelach wydrążonych w litej skale, stworzyć swoją sicz. Pierwsze wzmianki o plemieniu Vesi. Wirginia/Vesi
939 r. D.D. Plemię Vesi składa pierwsze dary władcom pustyni - piaskalom. Od tej chwili wielkie czerwie zyskują rangę bóstw dla mieszkańców siczy. Wirginia/Vesi
941 r. D.D. Vesi zasiedlają jaskinie w litych skałach otaczających Wielką Dolinę Piaskali oraz częściowo Małą Dolinę Piaskali. Wirginia/Vesi
956 r. D.D. Wirgiński But zyskuje miano Archipelagu Żyznych Ziem. Powstaje miasto Iluna i Kamieniec, które kontrolują wydobycie bogatych złóż. Wirginia/ludzie
972 r. D.D. Iluna tworzy podlegające jej jednostki - Ruchy – zajmujące się wydobyciem i obróbką naturalnych bogactw Buta. Na półwysep przybywają krasnoludy, osiadając się w Górach Wichrowych. Wirginia/ludzie/ krasnoludy
Era Uschłych Drzew
I. Wiek Przebudzenia Ludzi
14 r. U.D. Powstaje luźna grupa zabójców zwanych jako Cienie. Keronia/Bractwo Nocy
18 r. U.D. Olbrzymy kierują się ku jeziorze Onns - bitwa Krwawych Wód; zwyciężają olbrzymy. Keronia/Olbrzymy
II. Wiek Sowich Piór
121 r. U.D. Astrid Nocna Dama spaja Cienie w jedną całość i nadaje nowo powstałej organizacji miano Bractwa Nocy. Bractwo jako główną siedzibę obiera Pandemonium. Zostają sformułowane zasady Cieni i główna struktura Bractwa. Keronia/Bractwo Nocy
122 r. U.D. Giorsal Szlachetny z rodu Kael’t Crevan zawiera wieczysty sojusz z turdusami. Królestwo elfów/ród Kael’t Crevan
123 r. U.D. Druga wielka bitwa z orkami; olbrzymy ponoszą straty i wycofują się do Ka’Tun Keronia/Olbrzymy
III. Wiek Chwały Odkrywców
237 r. U.D. Bez śladu ginie wysłana w okolice Tir Faldr ekspedycja wojskowo-badawcza. Winę przypisuje się Arwakom. W następnych miesiącach w tamtym rejonie Keronia traci kilka karawan kupieckich i dostaw żywności do Tarok. Keronia/ Arwakowie
IV. Wiek Krwawych Stosów
390 r. U.D. Powstaje Zakon Myśliwych Ulotnych Energii Wirginia/Myśliwi Ulotnych Energii
V. Wiek Brudnych Stóp
404 r. U.D. Pierwsze wzmianki i wspomnienie plemienia szamanów Tellan Oxa z Gór Mgieł - odkrycie przypisywane Arolowi Starszemu. Wirginia/Plemię Tellan Oxa
410 r. U.D. Bractwo Nocy przenosi naczelną siedzibę do Sanktuarium. Początek ekspansji na pozostałe państwa i wielkości Bractwa. Bractwo Nocy/ Keronia/Wega/ Wirginia/ Quinghena
492 r. U.D. Narodziny Qugara Sallah-den Quinghena
VI. Wiek Krwawych Słońc
507 r. U.D. Oświecony Archmistrz Usul tworzy Zakon Wszechwiedzy, umieszczając go w starej wieży na obrzeżach. Keronia/ludzie/ Wszechwiedza
518 r. U.D. Zakon Wszechwiedzy przyzywa do wiecznej posługi Dwanaście Grzechów Głównych. Keronia/ludzie/ Wszechwiedza
524 r. U.D. Zaognia się konflikt między Kerończykami a Arwakami. Wybuchają walki w wyniku których podstępem zostaje zamordowany Wielki Wódz. Keronia/ Arwakowie
525 r. U.D. Watahy wilkołaków przybywają do Keronii z Najdalszego Brzegu. Wirginia/ wilkołaki
525 r. U.D. Arwakowie wycofują się do Puszczy Tir Faldr. Keroinia/ Arwakowie
525 r. U.D. Qugar Sallah-den obejmuje władzę w Quinghenie. Quinghena
528 r. U.D. Matka Przełożona Albiona, dzięki hojności króla, buduje Dom Światła w Królewcu, będący szpitalem dla najbiedniejszych i domem dla bezdomnych. Keronia/ludzie/Światło Ukoronowane
542 r. U.D. Wszechwiedza poświęca się studiowaniu i zdobywaniu wiedzy i oświecenia. Keronia/ludzie/ Wszechwiedza
545 r. U.D. Narodziny Netefa Sallah-den. Quinghena
566 r. U.D. Chorująca Matka Przełożona Albiona, nakazuje swej następczyni Ionie, dbać o szpital i przytułek, które niosą nadzieję najbiedniejszym mieszkańcom stolicy. Po śmierci Albiony Iona dotrzymuje przysięgi. Keronia/ludzie/Światło Ukoronowane
570 r. U.D. Po dwudziestu ośmiu latach Matka Przełożona Iona zamienia szpital i przytułek na Dom Światła Ukoronowanego, czyniąc go miejscem kultu Jasności Ukoronowanej. Zasadzenie Drzewa Kirkkaus na dziedzińcu nowej świątyni. Keronia/ludzie/Światło Ukoronowane
580 r. U.D. Narodziny Aresza Sallah-den. Quinghena
583 r. U.D. Wielkie trzęsienie ziemi niszczy Królewiec. Północna część miasta zapada się, a w tragedii ginie ponad stu mieszkańców. Zostaje zniszczona główna część świątyni Światła Ukoronowanego. Trwa powolna odbudowa. Keronia/ludzie/Światło Ukoronowane
587 r. U.D. Qugar Sallah-den ginie w bitwie o Merras. Netef Sallah-den obejmuje władzę w Quinghenie. Quinghena
589 r. U.D. Wilkołaki pustosząc wioski i skazując na śmierć tych, których pogryzły, docierają do Dzikiej Kniei u podnóża Gór Mgieł, gdzie osiadają na stałe. Wirginia/ wilkołaki
595 r. U.D. Narodziny Dianama Sallah-den. Quinghena
597 r. U.D. Netef Sallah-den ginie w bitwie o Reg Res. Aresz Sallah-den obejmuje władzę w Quinghenie. Quinghena
VII. Wiek Kłów
603 r. U.D. Olbrzymy atakują zamieszkujących Tir Faldr Arwaków; klęska olbrzymów i śmierć dwóch watażków. Keronia/Olbrzymy / Arwakowie
606 r. U.D. Wilkołaki spotykają szamanów Tellan Oxa. Po roku zawierają sojusz. Po kolejnym szamani uczą Tęskniących do Księżyca jak kontrolować przemianę. Część wilkołaków, od tej chwili znanych jako dzikie, odłącza się od watah Dzikiej Kniei. Wirginia/ wilkołaki / plemię Tellan Oxa
628 r. U.D. Arwakowie atakują kotwiczący w pobliżu wybrzeża okręt “Królowa”. Nikt nie ocalał. Do plemienia przylega miano ludożerców i łowców głów. Keronia/ Arwakowie
638 r. U.D. Umiera, otruty Aresz Sallah-den. Dianam Sallah-den obejmuje władzę w Quinghenie. Quinghena
648 r. U.D. Pierwsza wielka bitwa z ludźmi na Wichrowych Polach; zwycięstwo olbrzymów, klęska ludzi i zburzenie mostu wraz z wioską. Keronia/ Olbrzymy
650 r. U.D. Narodziny Daratona Sallah-den Quinghena
660 r. U.D. Umiera Dianam Sallah-den. Daraton Sallah-den obejmuje władzę w Quinghenie. Quinghena
680 r. U.D. Narodziny Mory Sallah-den Quinghena
695 r. U.D. Narodziny Megara Sallah-den Quinghena
700 r. U.D. Umiera Daraton Sallah-den. Mora Sallah-den obejmuje władzę w Quinghenie jako pierwsza cesarzowa. Quinghena
VIII. Wiek Potęgi Mórz
721 r. U.D. Powstanie Gildii złodziei Keronia/Gildia złodziei
728 r. U.D. Umiera Mora Sallah-den. Megar Sallah-den obejmuje władzę w Quinghenie. Quinghena
730 r. U.D. Narodziny Hagrasza Sallah-den. Quinghena
732 r. U.D Wszechwiedza otwiera drugą siedzibę w Sevilli, w dokach północnych. Keronia/ludzie/ Wszechwiedza
748 r. U.D. Narodziny Idierysz Sallah-den. Quinghena
751 r. U.D. Hagrasz Sallah-den obejmuje władzę w Quinghenie. Quinghena
752 r. U.D. Umiera Megar Sallah-den Quinghena
756 r. U.D. Dom Światła Ukoronowanego posyła swoje akolitki i młodszą matkę przełożoną Dianore na Wegę, do miasta Otis. Wega/ludzie/Światło Ukoronowane
773 r. U.D. Narodziny Joszela Sallah-den Quinghena
793 r. U.D. Pierwsze wzmianki Diodora Wzniosłego o możliwym czczeniu dwóch bliźniaczych bogiń Nazary i Hazary w podziemiach Domu Światła Ukoronowanego. Keronia/ludzie/Światło Ukoronowane
795 r. U.D. Umiera Hagrasz Sallah-den. Idierysz Sallah-den obejmuje władzę w Quinghenie. Quinghena
796 r. U.D. Koniec I wojny keronijsko – wirgińskiej. Keronia/Wirginia
796 r. U.D. Olbrzymy atakują Tarok przez pół roku. Walki trwają ponad rok, do chwili rezygnacji znudzonych olbrzymów. Keronia/Olbrzymy
796 r. U.D. Dzikie wilkołaki pustoszą wioski i osady na wschodzie Keronii. Keronia/wilkołaki
796 r. U.D. Starcia między wędrownym plemieniem Wabów a zamieszkującymi Lwowską Kotlinkę Kerończykami. Keronia/Wabowie
797 r. U.D. Olbrzymy ponownie atakują Tarok, niszcząc port i wschodnie mury. Keronia/Olbrzymy
797 r. U.D. Olbrzymy atakują elfią karawanę podróżującą z Eilendyr do Tarok. Keronia/Olbrzymy
799 r. U.D. Druga wielka bitwa olbrzymów z ludźmi wśród Krwawych Wzgórz i w Wąwozie Wyjców; zwycięstwo olbrzymów. Keronia/Olbrzymy
IX. Wiek Ukoronowanych Głów
801 r. U.D. Trzecia wielka bitwa z ludźmi na Bagnach Cebra; powstaje wyrwa w drodze czyniąc ją nieprzejezdną; zwycięstwo olbrzymów. Keronia/Olbrzymy
803 r. U.D. Otruta, umiera Idierysz Sallah-den. Joszel Sallah-den obejmuje władzę w Quinghenie. Quinghena
805 r. U.D. Narodziny Qugara II Sallah-den. Quinghena
808 r. U.D. Dzikie wilkołaki uznane za szkodniki - rozpoczynają się trzyletnie polowania. Keronia/wilkołaki
811 r. U.D. Olbrzymy zamykają się w Jalgsi Hattarna, zapadając w sen. Znikają z historii Keronii. Keronia/Olbrzymy
814 r. U.D. Ród Marvolów zostaje przeklęty. Kresy Północne
824 r. U.D. Ród Marvolo przejmuje władzę w Keronii Keronia
824 r. U.D. Ród Wintersów otrzymuje we wieczyste nadanie ziemie w Kotlince Lwowskiej. Keronia
824 r. U.D. Wabowie osiedlają się wśród Wzgórz Duchów i Makowych Wzgórz. Panujący na tych ziemiach ród próbuje się ich pozbyć, najpierw przekupstwem i obietnicami, potem zbrojnie. Keronia/Wabowie
833 U.D. Bitwa u brodu. Ostatni zryw wojenny Wabów. Od tego momentu, pomimo zwycięstwa po stronie plemienia, rozpoczyna się ich upadek. Keronia/Wabowie
840 r. U.D. Umiera Joszel Sallah-den. Qugar II Sallah-den obejmuje władzę w Quinghenie. Quinghena
846 r. U.D. Narodziny Kaisetha Sallah-den. Quinghena
853 r. U.D. Surowa zima i rzeź u Makowych Wzgórz, odtąd nazywanych Krwawymi. Przerzedzeni walkami i zimą Wabowie rezygnują z wędrownego trybu życia i ziem, które uznawali dotąd za swoje. W zamian uzyskują zgodę na zamieszkanie wśród Wzgórz Duchów. Zgodnie z dekretem nie wolno im w większej liczbie opuszczać obszaru Wzgórz. Keronia/Wabowie
857 r. U.D. Powstanie Kompanii Żelaznej Pięści. Na jej czele staje pochodzący z Kresów Voron Żelaznoręki Keronia/ Kompania Żelaznej Pięści
876 r. U.D. Qugar II Sallah-den umiera. Kaiseth Sallah-den obejmuje władzę w Qiunghenie Quinghena
X. Wiek Gromu Niebios
906 r. U.D. Narodziny Kraga Sallah-den. Quinghena
922 r. U.D. Początek II wojny keronijsko – wirgińskiej. Keronia/ Wirginia/ Quinghena
922 r. U.D. Umiera Kaiseth Sallah-den. Krag Sallah-den przejmuje władzę w Quinghenie. Quinghena
926 r. U.D. Giorsal Szlachetny i Diarmud powracają do Eilendyr. Królestwo Elfów/ ród Kael’t Crevan
931 r. U.D. Nieuchwytny zostaje Radnym Bractwa Nocy Bractwo Nocy
934 r. U.D. Wilkołaki z Dzikiej Kniei zrywają sojusz i przysięgę krwi z plemieniem Tellan Oxa. Nastaje czas długiej nienawiści. Wirginia/ wilkołaki/ Tellan Oxa
935 r. U.D. Najbardziej krwawe z powstań arwaskich. Keronia/ Arwakowie
942 r. U.D. Nieuchwytny zostaje przywódcą Bractwa Nocy. Bractwo Nocy
945 r. U.D. Kompania Żelaznej Pięści zmienia swoją strukturę. Ze zbitej bandy stają się grupą najemników z siedzibą w Królewcu. Keronia/ Kompania Żelaznej Pięści
957 r. U.D. Narodziny Kibby Sallah-den Quinghena
964 r. U.D. Narodziny Niraneth, córki Elenarda i Aerandel z Irandal. Królestwo Elfów
972 r. U.D. Krag “Zdobywca” Sallah-den ginie w Valnwerdzie w Keronii. Jego syn, Kibba Sallah-den obejmuje władzę w Quinghenie. Quinghena/ Keronia
972 r. U.D. Quinghena wycofuje się z działań wojennych. Quinghena/ Keronia
981 r. U.D. Narodziny pierworodnego syna Cedricka Wintersa. Chłopiec otrzymuje imiona Devril Randal Larkin. Keronia
984 r. U.D. Narodziny Variana Gharkis, w późniejszym okresie znanego jako Poszukiwacza. Keronia
986 r. U.D. Ze związku elfki Laurion Kael’t Crevan i człowieka Maltorna Dak’kon rodzi się mieszaniec Darrus. Królestwo Elfów/ ludzie
987 r. U.D. Darmar Sethor wygnany z Królestwa Elfów, odtąd nazywany Darmarem Mrocznym. Wygnaniec zajmuje jedną z ocalałych Wież w okolicy Gór Przodków. Królestwo Elfów
990 r. U.D. Keronia traci ziemie na południe od Gór Mgieł. Keronia/ Wirginia
990 r. U.D. Wirgińczycy oblegają Irandal. Śmierć Tamarela i upadek Irandal. Ocalałe elfy przenoszą się do Eilendyr. Niraneth Erianwem zostaje ogłoszona Wygnańcem. Królestwo Elfów
991 r. U.D. Olbrzymy po raz trzeci nacierają na Tarok. Keronia/ olbrzymy
992 r. U.D. Trwają walki w Górach Mgieł, na świat przychodzi Eleonora Marvolo. Keronia/ Wirginia
995 r. U.D. Kolejne z bardziej krwawych napadów ze strony Arwaków. Keronia/ Arwakowie
999 r. U.D. Wirgińczycy zdobywają Wielką Równinę. Keronia/ Wirginia
999 r. U.D. Myśliwi Ulotnych Energii przybywają na Wielkią Równinę. Keronia/ Myśliwi Ulotnych Energii
lipiec 999 r. U.D. Wirgińscy osadnicy docierają na Wielką Równinę. Keronia
Era Świetlnych Dni
I. Wiek Burz
1 r. Ś.D. Koniec długiej nienawiści pomiędzy plemieniem Tellan Oxa i wilkołakami z Dzikiej Kniei. Kruchy rozejm. Wirginia/ wilkołaki/ plemię Tellan Oxa
1 r. Ś.D. Na polecenia króla Alastair organizuje siatkę szpiegowską, która staje się podwalinami późniejszego ruchu oporu. Keronia
2 r. Ś.D. Jormund Knor zakłada zakon jeźdźców gryfów.  Keronia/ludzie
3 r. Ś.D. Arwakowie znów dają o sobie znać. Atakują położone w sąsiedztwie Tir Faldr wioski i kopalnie rudy. Keronia/ Arwakowie
3 r. Ś.D. Wirgińczycy zdobywają Demar, w tym samym roku powstaje Prowincja Demarska. Zawarty zostaje pokój, którego gwarantem ze strony wirgińskiej ma być królewna Ryheza, wysłana do Królewca, a ze strony kerońskiej – księżniczka Edithe, pozostająca w Demarze. Keronia/ Wirginia
maj 4 r. Ś.D. Umierają królowa Sabrina i król Brian. Koronowana zostaje ich najstarsza córka, Enea. Keronia
czerwiec 4 r. Ś.D. Keronia zrywa pokój z Wirginią. Przypuszcza szturm na Demar. W tym samym czasie Wirgińscy szpiedzy uwalniają królewnę Rychezę. Wirgińczycy odnoszą zwycięstwo w Demarze. Rozbijają kerońską armię, na wieść o powodzeniu misji szpiegów, zabijają Edithe. Keronia/ Wirginia
czerwiec 4 r. Ś.D. Zdrada sir Tristana Delware, który razem ze swoimi oddziałami przechodzi na stronę wirgińską. Wkrótce po tych wydarzeniach Tristan wstępuje w szeregi Myśliwych Ulotnych Energii. Keronia/ Wirginia/ Myśliwi Ulotnych Energii
lipiec 5 r. Ś.D. Umiera królowa Enea Marvolo. Keronia
5 r. Ś.D. Ryld Sinodzioby przybywa do Miedźny - wioska po sześciu miesiącach wymiera; nie odnaleziono żadnego z dwudziestu mieszkańców. Keronia/ mroczne elfy/ nekromanci
5 r. Ś.D. W Lwowskiej Kotlince wybucha zaraza. Zabiera wielu, szczególnie spośród biedoty i zamieszkujących Wzgórza Duchów Wabów. Keronia
5 r. Ś.D. Grupa skupiona wokół Alastaira rozrasta się. W kraju funkcjonuje coraz więcej, mniej lub bardziej licznych grupek oponentów. Keronia
5 r. Ś.D. Masowe aresztowania głównych przeciwników Wirgini i osób uznanych za niebezpieczne. Aresztowanie przywódcy jednej z grup Cedricka Wintersa i Patricka Eiffor. Keronia
5 r. Ś.D. Egzekucja w Kansas. Devril Winters zostaje nowym earlem. Alastair jednoczy sprzeciwiające się Wirgini grupki w całość, odtąd określaną jako ruch oporu. Keronia/ ruch oporu
5 r. Ś.D. Nowy earl Drummor zezwala Wabom na wędrówki po ziemiach earlatu, znosi zakaz opuszczania przez nich obszaru Wzgórz. Keronia/ Wabowie
wrzesień 5 r. Ś.D. Ryld Sinodzioby zamieszkuje u plemieniena Vesi. Cel nieznany. Wirginia/ mroczne elfy/ nekromanci
wrzesień 6 r. Ś.D. Wirgińczycy zdobywają Rivendall. Keronia/ Wirginia
październik 6 r. Ś.D. Plemię Czarnych Szponów wybija ostatnich z plemienia Szarych Grzyw, pustynia Karmah zostaje opanowana przez Czarne Szpony. Quinghena
grudzień 6 r. Ś.D. Biały Królik awansuje na Radnego Bractwa Nocy. Bractwo Nocy
6/7 r. Ś.D. Jastrząb uznany za zmarłego. Lucien Czarny Cień zostaje nowym Poszukiwaczem i Radnym Bractwa Nocy. Bractwo Nocy
marzec 8 r. Ś.D. Kerończycy zdobywają Rivendall. Keronia/ Wirginia
9 r. Ś.D. Księżniczka Eleonora Marvolo rzekomo umiera. To oficjalny koniec dynastii. Keronia
9 r. Ś.D. Szafira Escanor zostaje koronowana na królową Keronii. Za jej zgodą Myśliwi Ulotnych Energii przenoszą się do Królewca. Keronia/ Myśliwi Ulotnych Energii
grudzień 9 r. Ś.D. Ryld Sinodzioby wypacza nekromancką magią jedną z wysp - życie na niej wymiera, a gleba staje się jałowa. Wyspy Złoczyńców/ mroczne elfy/ nekromanci
9/10 r. Ś.D. Nieudane powstanie w Kansas. Wieść niesie, że znacząco przyczyniło się do tego Bractwo Nocy. Prowincja demarska
maj 10 r. Ś.D. Wirgińczycy ponownie zdobywają Rivendall. Keronia/ Wirginia
pierwsze dni czerwca 10 r. Ś.D. Zacieśnia się kruche porozumienie pomiędzy wilkołakami, a szamanami; wilki znów pojawiają się na Sokolim Pióropuszu. Wilkołaki/ Plemię Tellan Oxa
czerwiec 10 r. Ś.D. Myśliwi Ulotnych Energii przenoszą się do Zamku Duor, czyniąc z niego swoją główną siedzibę. Tristan Delware zostaje Wielkim Mistrzem. Keronia/ Myśliwi Ulotnych Energii
10 r. Ś.D. Bitwa o Medreth. Wilk zostaje władcą Królestwa Elfów. Królestwo Elfów/ Wirginia
10 r. Ś.D. Wykorzystując ruiny Pandemonium Wirgińczycy atakują Dolne Królestwo. Śmierć Dolnego Króla. Zebranie krasnoludzkich klanów i koronacja Ymira na Dolnego Króla. Dolne Królestwo/ Wirginia
zima 10 r. Ś.D. Wirgińczycy atakują Sanktuarium. Bractwo Nocy przenosi główną siedzibę do Czeluści. Wirginia/ Bractwo Nocy
ostatni dzień 10 r. Ś.D. Zebranie Wolnych Alchemików, odczytanie zapieczętowanego listu Jorunda, uformowanie organizacji Brzask. Brzask
początek 11 r. Ś.D. Elfy i krasnoludy włączają się do walk z Wirginią. Dolne Królestwo/ Królestwo Elfów/ Wirginia
luty 11 r. Ś.D. Ryld Sinodzioby wysyła alchemika do Tarok, by ten zebrał żniwo do hekatomby. Keronia/ mroczne elfy/ nekromanci
11 r. Ś.D. Spory w Bractwie Nocy pomiędzy przywódcą Nieuchwytnym a Upiorem. Bractwo Nocy
sierpień 11 r. Ś.D. Przewrót na Wedze. Obaleni zostają władcy Elfów. Wega
11 r. Ś.D. Bractwo Nocy otrzymuje kontrakt na Wilka. Próba zabójstwa. Na wieść o rzekomej śmierci władcy elfów krasnoludy wycofują się z walk. Bramy Dolnego Królestwa zostają zamknięte. Królestwo Elfów/ Dolne Królestwo/ Bractwo Nocy
wrzesień 11 r. Ś.D. Odnowione braterstwo wilkołaków z Dzikiej Kniei z plamieniem Tellan Oxa, dzięki połączeniu szamanki i samca beta jednej z watah. Wilkołaki/ Plemię Tellan Oxa
11 r. Ś.D. Rozłam w ruchu oporu. Zwolennicy działania organizują demonstracyjne akcje w Królewcu. Efektem jest konflikt z Bractwem Nocy i masowe aresztowania. Keronia
koniec 11 r. Ś.D. Olbrzymy budzą się ze snu; Jalgsi Hattarna powraca do życia. Keronia/ olbrzymy
11/12 r. Ś.D. Niraneth Erianwen poślubia Wilka, zostaje królową elfów. Królestwo Elfów
12 r. Ś.D. Sojusz ruchu oporu i Brzasku. Keronia/ ruch oporu/ Brzask
luty 12 r. Ś.D. Duch uwalnia przetrzymywanych w Twierdzy członków ruchu oporu. Bractwo Nocy ponownie jest na usługach Escanora. Keronia/ prowincja demarska/ ruch oporu/ Bractwo Nocy
12 r. Ś.D. Elfy wycofują się z walk. Zawieszenie broni potwierdzone spotkaniem Wilka i Redana na skraju Medrethu. Wirginia/ Królestwo Elfów
12 r. Ś.D. Potyczka pomiędzy oddziałami Wirgińskimi i Brzaskiem, ginie większość alchemików. Brzask/ Wirginia
12 r. Ś.D. Narodziny Merileth Raa’sheal. Królestwo Elfów
12 r. Ś.D. Kerończycy odzyskują Wielką Równinę. Keronia
12 r. Ś.D. Bunt elfów w Tarok, interwencja Niraneth, pokonanie alchemika, ucieczka elfów i zniszczenie miasta. Keronia/ Królestwo Elfów
12 r. Ś.D. Śmierć Iveliosa Kael’t Crevan w Tarok Królestwo Elfów
12 r. Ś.D. Darrus Finarthil Dak'kon oficjalnie zostaje hyvanem rodu Kael’t Crevan. Królestwo Elfów/ ludzie
12 r. Ś.D. Pierwsze plany odbudowy Irandal. Niraneth zwraca się o pomoc do krasnoludów z Dolnego Królestwa i olbrzymów. Królestwo Elfów
12 Ś.D. (miesiąc przed upadkiem Eilendyr) Rusza odbudowa Irandal Królestwo Elfów
lato 12 r. Ś.D. Upadek Eilendyr Królestwo Elfów
12 r. Ś.D. Darmar Mroczny przywrócony ze statusu Wygnańca. Królestwo Elfów/ magowie
12 r. Ś.D. Ród Kael’t Crevan opuszcza zniszczone Eilendyr, osiadając wśród turdusów. Królestwo Elfów
czerwiec 13 r. Ś.D. Darrus Finarthil Dak'kon odnawia sojusz z turdusami. Królestwo Elfów/ ród Kael’t Crevan
lipiec 13 r. Ś.D. Ryld Sinodzioby składa w ofierze pierwszą hekatombę. Wyspy Międzyrzecza
październik 13 r. Ś.D. Wirgińczycy zdobywają zamek Kastelgard, paląc i rabując okolicę. Keronia/ Wirginia
listopad 13 r. Ś.D. Umiera Julmar III Begriss, król Wirgini. Wieść zostaje ogłoszona w Devealanie. Kerończycy odzyskują Rivendall. Keronia/ Wirginia
listopad 13 r. Ś.D. Ruch próbuje porozumieć się z olbrzymami Olbrzymy/ Keronia/ ruch oporu
grudzień 13 r. Ś.D. Wieść o śmierci wirgińskiego króla dociera do Keronii. Po Keronii rozchodzą się pierwsze plotki, jakoby miano odbudowywać elfią stolicę – Ataxiar. Do Keronii przybywają uzdrowiciele Yunnan i Nannuy. Keronia/ Królestwo Elfów
styczeń 14 r. Ś.D. Nieudana próba zabójstwa Laguny i otrucia Wilhelma Escanora. Sprawca nieznany, ruch oporu nie przyznaje się do tych działań. Prowincja demarska
styczeń 14 r. Ś.D. Upada Liwant (miasto na południe od Rivendall), Nefryt zostaje uwięziona w Kansas. Keronia
styczeń 14 r. Ś.D. Ryld Sinodzioby przeprowadza rytuał przeniesienia duszy. Nocną następnego dnia staje się liczem, a jego dusza zostaje ukryta. Kresy Północne/ Mroczne elfy/ nekromanci
styczeń 14 r. Ś.D. Oficjalna data ruszenia odbudowy Ataxiar Królestwo Elfów
luty 14 r. Ś.D. Rivendall ogłasza się wolnym miastem. Keronia nie uznaje jego niepodległości, Wirginia zaognia sytuację. Keronia/ Wirginia/ Rivendall
marzec 14 r. Ś.D. Próby zorganizowania spotkania przedstawicieli ruchu oporu z Nefryt. Do spotkania dochodzi pod koniec miesiąca. Keronia/ ruch oporu/ banda Nefryt
marzec 14 r. Ś.D. Banda Nefryt odbija kilkunastu politycznych więźniów, skazanych przez Wirgińczyków na śmierć. Rivendall nawiązuje kontakty dyplomatyczne z Quingheną. Keronia/ Quinghena/ Rivendall
23 marzec 14 r. Ś.D. Darrus Finarthil Dak'kon, z błogosławieństwem Giorsala Szlachetnego, Diarmuda oraz Ullasa, tworzy zalążek elfiego miasta w sowim lesie Kor’hu Dull. Królestwo Elfów/ ród Kael’t Crevan.
kwiecień 14 r. Ś.D. Ryld Sinodzioby wraz z córką Gormą zajmują wioskę klanu Ryby. Rozpoczynają się przygotowania do kolejnej hekatomby. Kresy Północne/ Mroczne elfy/ nekromanci
kwiecień 14 r. Ś.D. Orkowie przechodzą przez Gadzi Przesmyk i atakują Dolinę Ciszy. Zniszczenie tamtejszego teleportu i bitwa na skraju Wilczego Boru. Zahamowanie tempa odbudowy. Królestwo Elfów
kwiecień 14 r. Ś.D. Aresztowanie Alastaira. Keroński mag jest przesłuchiwany przez Myśliwych Ulotnych Energii. Keronia/ruch oporu/ Myśliwi Ulotnych Energii

Brak komentarzy:

Prawa autorskie

© Zastrzegamy sobie prawa autorskie do umieszczanych na blogu tekstów, wymyślonego na jego potrzeby świata oraz postaci.
Nie rościmy sobie natomiast praw autorskich do tych artów, które nie są naszego autorstwa.

Szukaj

˅ ^
+ postacie
Rinne Lasair