Świetliści nie posługują się magią w rozumieniu ludzi czy elfów. Są istotami nadnaturalnymi, zrodzonymi z magii, Światła - którym mogą leczyć, oszukiwać umysły innych, ale również pozbawiać zmysłów, walczyć z demonami, a nawet - zabijać. W ich naturze jest zmiana kształtu i postaci, manipulacja materią i iluzją.
Skrzydlaci pojawiają się i znikają, śledzą dzieje i ingerują w nie, dążą do zachowania ładu i równowagi lub wręcz przeciwnie - sieją chaos. O wszystkim tym decyduje zaledwie garstka z nich. Pozostali są ledwie pionkami - uzdrowicielami, strażnikami, wojownikami, ukryci w rolach dyplomatów, biedaków, wędrowców, błędnych rycerzy, medyków. Pojawiających się i znikających w cieniu historii i wielkich zdarzeń.
Hierarchia
Świetliści funkcjonują w ściśle zhierarchizowanej społeczności, której podstawową zasadą jest bezwzględne posłuszeństwo względem przełożonych. Podzieleni są na kasty zwane chórami, z których to każda ma inne zadania. Jest ich dziewięć. Ostatni z chórów pełni pieczę nad konkretnymi jednostkami, każdej rasy; zwykle niejawnie. Ósmy chór tworzą pośrednicy między nim a Zwierzchnictwami - obserwatorami i opiekunami państw i narodów. Władze specjalizują się w polowaniu na demony. Moce to świetliści administratorzy, którzy pilnują przestrzegania poleceń i wyciągają wnioski z niesubordynacji. Panowania wydają rozkazy i rozporządzają. Pozostałe trzy chóry to te, które nie opuszczają sfery niematerialnej. Trony decydują o przynależności skrzydlatych do kasty, cherubini dzielą wiedzę między kastami a serafini mają moc odbierania i oddawania innym skrzydlatym mocy - co czynią nadzwyczaj rzadko.
Obyczaje
Zawieszeni w świecie duchów świetliści funkcjonują jak jeden organizm. Nie posługują się żadnym konkretnym językiem. Przyjmujący materialną, skrzydlatą postać świetliści nazywają się 'braćmi' i 'siostrami'. Wszyscy znają się przynajmniej po imieniu. Prawdziwe imiona skrzydlatych są niepowtarzalne. Każde z nich zawiera końcówkę 'el (czyt. -iel)*, która jest czymś między tytułem - przynależnym wyłącznie świetlistym - a zwrotem grzecznościowym. Jest ona nieodłączną częścią imienia.
Wygląd
Budowa ciała skrzydlatych odbiega znacznie od ludzkiej. Po pierwsze mają oni zdolność przywoływania skrzydeł, które ukrywają w postaci tatuażu dowolnej wielkości. Długość pojedynczego ujawnionego skrzydła może osiągać długość równą lub dwa razy większą od wzrostu postaci. Znajdujące się najbliżej tułowia lotki III rzędu sięgają wysokości co najmniej połowy uda. Kończyny te najczęściej przypominają kształtem skrzydła dużych ptaków drapieżnych, co umożliwia szybowanie czy nawet zawiśnięcie na chwilę w powietrzu. Pióra występują we wszystkich kolorach. Inną wspólną cechą ptaków i skrzydlatych jest budowa kości - są one puste w środku, wyjątkowo lekkie i elastyczne. Ich kręgi lędźwiowe tworzą jedną, zrośniętą kość. Pod skórą na piersi zarysowuje się delikatnie kostny grzebień na mostku. Mięśnie barków skrzydlatych są mocno rozwinięte, podobnie jak mięśnie klatki piersiowej. Ich krew jest koloru płynnej rtęci, ciemno srebrna, dość gęsta, mająca nieco lepszą od ludzkiej krzepliwość. Skrzydlaci są bardzo wrażliwi na jej utratę, mimo iż regenerują się stosunkowo szybko. Organizm tych istot charakteryzuje się niewielką ilością wytwarzanych hormonów, zwłaszcza tych odpowiedzialnych za emocje czy cechy przypisane płci, np. płodność (skrzydlaci nie mogą mieć dzieci). Przedstawiciele obu płci cechują się podobną budową ciała, twarzy, w skrajnych wypadkach są hermafrodytami.
Obowiązki
Świetliści mogą w dowolnej chwili przyjąć postać skrzydlatych w dowolnym miejscu. Ich ludzką postać ograniczają wyłącznie dyspozycje przełożonych i role, w jakie akurat się wcielają. Nie mogą zabijać czy ratować bez rozkazu, także zanadto mieszać się w sprawy ludzi. Jeśli świetlisty nadużyje swoich zdolności, ujawni swoje pochodzenie czy sprzeciwi rozkazom, wówczas czekają go konsekwencje. Najpoważniejszą z nich jest uwięzienie w skrzydlatym ciele i uniemożliwienie jakiegokolwiek przemieszczenia się między wymiarami. Taka kara nie trwa wiecznie, z reguły kończy się po wyciągnięciu wniosków z niesubordynacji i powróceniu na 'właściwą ścieżkę'. Celem sprawdzenia, czy świetlisty odnalazł właściwą drogę, przełożeni stawiają go wobec konkretnych sytuacji, mających sprawdzić, czy potrafi się zachować, jak na skrzydlatego przystało. Między takimi próbami mogą jednak mijać lata.
Upadli
Upadłymi są ci, którzy otwarcie sprzeciwiają się ideałom i hierarchii świetlistych, odcinają się od braci i robią wszystko, by przeszkodzić im w działaniach. Powodowani złością i nienawiścią niejednokrotnie sięgają po moce, których są nieosiągalne dla świetlistych i wchodzą w sojusze z demonami. To z biegiem czasu odmienia ich wygląd, powodując niepodobne ludziom mutacje. Wielu z nich popada w szaleństwo, przez co stają się groźni nie tylko dla swoich pobratymców, ale i dla wszystkich innych ras. Upadli, jak wszyscy inni skrzydlaci w ludzkiej formie są śmiertelni. Uśmiercenie ich powoduje uwolnienie ich niematerialnej, bezpłciowej postaci, co sprawia, że są zdani na łaskę lub niełaskę najwyższych chórów. W skrajnych wypadkach ceną bezprawia jest jest odebranie świetlistemu całego światła, co jest równoznaczne z jego unicestwieniem.
Rasa nie ma nic wspólnego z którąkolwiek z istniejących na stronie religii, więc przedstawiciele innych ras - prócz demonów - nie postrzega skrzydlatych przez pryzmat słowa "anioł".
Zdolności rasowe:
- Iluzja - drobna zdolność skrzydlatych do oszukiwania ludzkiego wzroku - zmiana wyglądu, wtopienie się w tłum, wrażenie bilokacji. Zależy od skupienia zarówno skrzydlatego, jak i osoby, której zmysły chce się oszukać; im bardziej jest ona spostrzegawcza, tym trudniej ją oszukać.
- Przywoływanie Światła - świetlistej mocy która może osiągać rozmiary od świetlistej kuli do "deszczu światła", efektu zbliżonego do błysku przy uderzeniu pioruna, tyle że jaśniejszego i wolniejszego. Uwolnienie większej energii wymaga chwili skupienia, ale nie jest to ograniczona niczym zdolność. Największe wyładowanie jest w stanie zabić dowolną istotę, którą uda się schwytać, osaczyć, unieruchomić lub dotknąć. Nie dotyczy to demonów zajmujących w hierarchii wyższą pozycję niż sam skrzydlaty. Mocą tą posługują się przede wszystkim jeden z chórów - Władze.
- Uzdrawianie - zdolność przypisana w większym lub mniejszym stopniu każdemu z chórów prócz Władz, których moc uzdrowicielska służy tylko i wyłącznie uwalnianiu od opętania.
*Istniejący: Mika'el, Rapha'el, Zama'el, Ezek'el.
***
Ostatnia edycja: 11.10.2016 r.
Jeśli nie wyczerpałam tematu, piszcie pytania w komentarzach lub pocztą elektroniczną - zorana@onet.eu.
Za konsultację weterynaryjną dziękuję Szept :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz