Przewodnik

Linki-obrazki

Misje
I. Więzi przyjaźni
Spotykasz po latach kogoś, kto dawniej był ci bliski. Wplątuje cię on w jakąś historię, która nie dość, że z czasem się komplikuje, to w dodatku budzi w tobie wątpliwości co do intencji przyjaciela.

II. Linia frontu
Kerończy natarli na Prowincję Demarską. Oblegany jest sam Demar. Jedni ludzie stają do walki, inni uciekają ze spalonej ziemi. Napastnicy, obrońcy i cywile. Po której stronie staniesz?

Opcjonalnie: Udział w buncie niewolników w Wirginii bądź inne miejsca walk.

III. Rekonwalescencja
W nie najlepszej kondycji trafiasz do wioski lub klasztoru. Wydaje ci się, że trafiłeś w dobre ręce i że wkrótce będziesz mógł opuścić to miejsce. Okazuje się jednak, że z pozoru życzliwi i uprzejmi ludzie skrywają przed tobą jakąś tajemnicę.

IV. Zabij bestię
Coś napada, nęka mieszkańców. Zawierasz umowę z wójtem - dostarczysz głowę bestii za określoną cenę. Okazuje się jednak, że stworzenie nie działa bez powodu - jest w jakiś sposób prowokowane przez mieszkańców.

Opcjonalnie: Bestia jest wrażliwa na hałas z karczmy albo ludzie naruszyli w jakiś sposób jej rewir (weszli na jej teren, zajęli leże ze względu na drogie surowce itp.)

V. Nielegalne walki
Dochodzą cię słuchy o nielegalnych walkach prowadzonych w okolicy. Położysz im kres czy może postanowisz wziąć w nich udział dla własnego zysku? Pieniądze nie leżą na ulicy.

VI. Zlecone zabójstwo
Dochodzi do zamachu, w wyniku którego ginie ktoś ważny. Podejmujesz się odnalezienia zabójcy – albo jego zleceniodawcy. Od ciebie zależy, czy dojdzie do aresztowania winnych, czy pomożesz im uniknąć kary.

VII. Egzekucja
W mieście lub wiosce szykuje się egzekucja. Znasz sprawcę albo sam doprowadziłeś do jego schwytania. Realizacja wyroku coraz bliżej.

Opcjonalnie: Z czasem nabierasz wątpliwości, czy skazaniec faktycznie jest winny i chcesz go uwolnić lub dochodzą cię pogłoski, że ktoś może chcieć uwolnić kryminalistę.

zamknij
Spis kodów
Spis opowiadań
Baśń o wolności: Preludium (autor: Nefryt) Gdy demon odzyskuje człowieczeństwo, przypomina sobie jak być człowiekiem.(autor: Zombbiszon) Nikt nie zna prawdziwego bólu do czasu aż nie straci kogoś bliskiego sercu. (autor: Zombbiszon) Wendigo i Driada (autor: Zombbiszon) Domek, zupa, sukkub i historia (autor: Zombbiszon) Sen i niespodzianki (autor: Zombbiszon) Boląca strata i niepokojący gość! (autor: Zombbiszon) Cienie i nowy przyjaciel (autor: Zombbiszon) Kruki (autor: Zombbiszon) Cienie i Starsze Dusze (autor: Zombbiszon) Zło Kor'hu Dull (autor: Zombbiszon) Złodziej Twarzy i Koszmar (autor: Zombbiszon) Królewiec (autor: Zombbiszon) Przed świtem (autor: Nefryt) Król Żebraków i nowe drzwi (autor: Zombbiszon) Akceptacja (autor: Zombbiszon) Nostalgia (autor: Nefryt) Nowa droga i niespodziewane wyznanie? (autor: Zombbiszon) Biały i zielony daje czerwony! (autor: Zombbiszon) Nowe wyzwania w nowym życiu (autor: Zombbiszon) Krąg tajemnic (autor: Zombbiszon) Jack (autor: Zombbiszon) Czasami to mrok daje najwięcej światła (autor: Zombbiszon) Trzy sceny o szpiegowaniu (autor: Nefryt) Morze bólu. Promyk nadziei ... (autor: Zombbiszon) Sól (autor: Olżunia) Dyjanna Muirne: Miecz może być dowodem wszystkiego (autor: Zorana) Uszatek i Kwiatek na tropie przygody: Przypadłość parszywej gospody (autor: Paeonia i Szept) Gdy gasną świece (autor: Zombbiszon) ... Najjaśniej płoną gwiazdy nadziei. (autor: Zombbiszon) Elias cz. 1 (autor: Zombbiszon) Elias cz. 2 (autor: Zombbiszon) Historia (autor: Zombbiszon)
zamknij

Chat

Dawniej jedna z kolonii Quingheny, w 929 roku Ery Uschłych Drzew, korzystając z sytuacji międzynarodowej (Quinghena zdobywała właśnie ziemie w Keronii), ogłosiła niepodległość. Obecnie znana jest ze ścisłego sojuszu z Quingheną (eksport do Cesarstwa po niskich cenach, obecność quingheńskich wojsk, towarów z Quingheny nie obejmuje cło) oraz  neutralności w konflikcie Keronia-Wirginia. Wega jest jedynym państwem stworzonym wspólnie przez ludzi i elfy żyjące na równych prawach.
Właściwie: Księstwo Wegi
Potocznie: Wega
Odmiana:  r. męski: wegański, r. żeński: wegańska, r. nijaki: wegańskie. Mieszkaniec to Wegańczyk, mieszkanka Weganka, mieszkańcy Wegańczycy.
Książę i księżna: Cathal Darilion (półelf ze szlachty miecza) i Alkatrí z domu Neana (człowiek ze szlachty miecza)
Poprzednik: Nolan Ringëril (elf ze szlachty togi)
Poprzednia dynastia: Ringëril (elfy ze szlachty togi, ostatni władca obalony w wyniku przewrotu)
Stolica: A’hía
Większe miasta: A’hía, Otis, Nisza
Ustrój polityczny: monarchia parlamentarna
Każde większe miasto wybiera swojego przedstawiciela do Somhaile (Rady Miast). Głową tego zgromadzenia jest książę, którego władza jest dziedziczna (przechodzi na wybrane dziecko władcy, najczęściej jest to najstarszy syn).
Ustrój społeczny: stanowy
Istnieją 4 stany:
  • Stan Pierwszy – szlachta dzieląca się na tzw. szlachtę miecza (rycerstwo) i szlachtę togi (urzędnicy)
  • Stan Drugi – kupcy, handlarze
  • Stan Trzeci – rolnicy posiadający własną ziemię
  • Stan Czwarty – wszyscy pozostali
Klimat: śródziemnomorski z ciepłym i suchym latem, łagodną zimą
Flora: roślinność twardolistna, wiecznie zielona, makia - zarośla złożone z krzewów, krzewinek (mirty, wrzośce, wawrzyny) i skarlałych drzew (dęby, cedry, dzikie oliwki, cyprysy, jałowce, sosny), aromatyczne rośliny zielone, oleandry, miejscowo lasy monsunowe
Fauna: daniele, muflony, koziorożce, kozice - w obszarach górzystych, króliki, żenety, kameleony, dziki, lisy, szakale złociste - pozostałe tereny.
Religia: monoteizm
Połączenie wierzeń quingheńskich z elfickimi. Wegańczycy wierzą, że istnieje jeden niematerialny bóg Ard-Athair (utożsamiany z elfickim Asuryanem), objawiający się w 9 aspektach:
  • Rota-Himmel (pobłażliwe niebo)
  • Mirai-Heg (nieubłagane przeznaczenie)
  • Aszara (siły tajemne, magia)
  • Mathlann (oczyszczające burze)
  • Ursun (opiekun zmarłych)
  • Karnos (władca bestii)
  • Azverse (muzyka i taniec)
  • Isha (urodzaj ziemi)
  • Sho’sarrah (lecznicza moc ziół)
Język: wegański, wspólny, quingheński
Waluta: 1 oira = 50 ergit
Handel:
  • eksport: oliwki, oliwa, figi, winogrona, pistacje, olejki eteryczne, owoce morza, owoce cytrusowe
  • import: metale, sztukateria (z Rivendall i z Dolnego Królestwa), przyprawy, technologie z Quingheny
Gospodarka: Wega ma przede wszystkim rolniczy charakter, czemu sprzyja łagodny klimat. Wega pobiera cło za tranzyt towarów przez swoje terytorium. Duże dochody przynosi rybołówstwo. Istnieją liczne kamieniołomy, natomiast nie ma możliwości wydobycia metali.
Organizacje: Bractwo Nocy, Światło Ukoronowane, Zakon Wśród Wzgórz, Siostry Miecza
Ludność: ludzie, elfy, półelfy, krasnoludy, driady, nimfy wodne, skrzydlaci
Wygląd mieszkańców: zwykle oliwkowa cera, włosy częściej ciemne (czarne, brązowe) niż jasne. Oczy w różnych kolorach, choć osób o oczach niebieskich czy szarych jest mało. Większość Wegańczyków jest smukła ze względu na to, że od dawna „mieszają się” z tamtejszymi elfami.
Kultura: Jest mieszaniną wpływów ludzkich i elfickich. Najbardziej znane święta to Karance (zapożyczone z Keronii, ale obchodzone bardziej nostalgicznie) i Święto Plonów (radosne święto, podczas którego bardziej niż kiedykolwiek doceniany jest aspekt Isha). Powszechnym zwyczajem jest wkładanie zmarłemu do trumny listka oleandra skropionego odrobiną krwi członków najbliższej rodziny.
W architekturze dominują niskie, kamienne domki i wąskie uliczki. Charakterystyczne dla Wegi jest pozytywne nastawienie wobec półelfów i postrzeganie mieszania się ras jako naturalnego zjawiska.
Kuchnia wegańska słynie z dużej ilości warzyw, owoców morza i ryb podawanych na różne sposoby, małej zaś czerwonego i białego mięsa. Warzywa chętnie skrapiane są oliwą z oliwek. Ulubionym deserem są figówka - słodkie ciasto z dodatkiem fig i strucle pistacjowe.

Brak komentarzy:

Prawa autorskie

© Zastrzegamy sobie prawa autorskie do umieszczanych na blogu tekstów, wymyślonego na jego potrzeby świata oraz postaci.
Nie rościmy sobie natomiast praw autorskich do tych artów, które nie są naszego autorstwa.

Szukaj

˅ ^
+ postacie
Rinne Lasair