Przewodnik

Linki-obrazki

Misje
I. Więzi przyjaźni
Spotykasz po latach kogoś, kto dawniej był ci bliski. Wplątuje cię on w jakąś historię, która nie dość, że z czasem się komplikuje, to w dodatku budzi w tobie wątpliwości co do intencji przyjaciela.

II. Linia frontu
Kerończy natarli na Prowincję Demarską. Oblegany jest sam Demar. Jedni ludzie stają do walki, inni uciekają ze spalonej ziemi. Napastnicy, obrońcy i cywile. Po której stronie staniesz?

Opcjonalnie: Udział w buncie niewolników w Wirginii bądź inne miejsca walk.

III. Rekonwalescencja
W nie najlepszej kondycji trafiasz do wioski lub klasztoru. Wydaje ci się, że trafiłeś w dobre ręce i że wkrótce będziesz mógł opuścić to miejsce. Okazuje się jednak, że z pozoru życzliwi i uprzejmi ludzie skrywają przed tobą jakąś tajemnicę.

IV. Zabij bestię
Coś napada, nęka mieszkańców. Zawierasz umowę z wójtem - dostarczysz głowę bestii za określoną cenę. Okazuje się jednak, że stworzenie nie działa bez powodu - jest w jakiś sposób prowokowane przez mieszkańców.

Opcjonalnie: Bestia jest wrażliwa na hałas z karczmy albo ludzie naruszyli w jakiś sposób jej rewir (weszli na jej teren, zajęli leże ze względu na drogie surowce itp.)

V. Nielegalne walki
Dochodzą cię słuchy o nielegalnych walkach prowadzonych w okolicy. Położysz im kres czy może postanowisz wziąć w nich udział dla własnego zysku? Pieniądze nie leżą na ulicy.

VI. Zlecone zabójstwo
Dochodzi do zamachu, w wyniku którego ginie ktoś ważny. Podejmujesz się odnalezienia zabójcy – albo jego zleceniodawcy. Od ciebie zależy, czy dojdzie do aresztowania winnych, czy pomożesz im uniknąć kary.

VII. Egzekucja
W mieście lub wiosce szykuje się egzekucja. Znasz sprawcę albo sam doprowadziłeś do jego schwytania. Realizacja wyroku coraz bliżej.

Opcjonalnie: Z czasem nabierasz wątpliwości, czy skazaniec faktycznie jest winny i chcesz go uwolnić lub dochodzą cię pogłoski, że ktoś może chcieć uwolnić kryminalistę.

zamknij
Dodaj do WTP Spis kodów
Spis opowiadań
Kiedyś przyjdzie mi za to wszystko zapłacić... Weselicho, czyli tańcz, jedz i chędoż za darmochę! Oszukać czas. Oszukać przeznaczenie. Oszukać... siebie. Baśń o wolności: Preludium Świątynia Ażubora (1) Wszystkiego krówkowego! (okolicznościowa, krótkie opowiadanie "Motyw przewodni - Prezent". Ta dam, pamiętaliśmy! I - Wezwanie pomocy: alchemio, przybywaj! Gdy demon odzyskuje człowieczeństwo, przypomina sobie jak być człowiekiem. Nikt nie zna prawdziwego bólu do czasu aż nie straci kogoś bliskiego sercu. Niedopowiedziane historie Wendigo i Driada Szczurzy dzień (autor: Szept, Silva) Domek, zupa, sukkub i historia (autor: Elias) Sen i niespodzianki (autor: Elias) Boląca strata i niepokojący gość! (autor: Elias) Cienie i nowy przyjaciel (autor: Elias) Kruki (autor: Elias) Cienie i Starsze Dusze (autor: Elias) Zawsze jest kolejna tajemnica (autor: Silva) Zło Kor'hu Dull (autor: Elias) Złodziej Twarzy i Koszmar (autor: Elias) Królewiec (autor: Elias) Przed świtem (autor: Nefryt) Król Żebraków i nowe drzwi (autor: Elias) Akceptacja (autor: Elias) Nostalgia (autor: Nefryt) Nowa droga i niespodziewane wyznanie? (autor: Elias) Biały i zielony daje czerwony! (autor: Elias) Nowe wyzwania w nowym życiu (autor: Elias) Krąg tajemnic (autor: Elias) Jack (autor: Elias) Czasami to mrok daje najwięcej światła (autor: Elias) Trzy sceny o szpiegowaniu (autor: Nefryt) Morze bólu. Promyk nadziei ... (autor: Elias) Nie ma sensu szukać guza. Chyba, że jest się najemnikiem (autor: Silva) Sól (autor: Aed) Dyjanna Muirne: Miecz może być dowodem wszystkiego (autor: Zorana) Opus Magnum I (autor: Iskra) Uszatek i Kwiatek na tropie przygody: Przypadłość parszywej gospody (autor: Paeonia i Szept) Gdy gasną świece (autor: Zombbiszon) ... Najjaśniej płoną gwiazdy nadziei. (autor: Zombbiszon) Elias cz. 1 (autor: Zombbiszon) Elias cz. 2 (autor: Zombbiszon) Historia (autor: Zombbiszon)
zamknij

Chat

O co chodzi?
W ramach ożywienia bloga, postanowiłam co jakiś czas publikować na stronie głównej posty określające aktualne zmiany w głównej linii fabularnej. Będą one dotyczyły przede wszystkim wydarzeń w skali świata i poszczególnych krajów (kwestie od politycznych przez gospodarcze po społeczne), do których możecie, ale jeżeli nie chcecie – to nie musicie – odnosić się w wątkach, notkach, etc. W przeciwieństwie do ramki „aktualnie”, kolejne wieści będą wynikały z poprzednich, jako cześć większej całości.

Rzecznicy organizacji
Żeby całość działała sprawnie, potrzebuję, abyście w komentarzach zgłosili organizacje, o których działaniach chcecie decydować – o tych, które nie zostaną zgłoszone do 31 marca, będę decydować ja. Jeżeli dana frakcja ma wielu autorów, ustalcie między sobą, kto będzie jej rzecznikiem.
Za co będzie odpowiadać rzecznik?
- za napisanie komentarza opisującego reakcję danej organizacji na bieżące wydarzenia, o ile w poście pojawi się pytanie o to
- za odpowiadanie na pytania (dotyczące organizacji) osób chcących dołączyć na bloga bądź innych autorów
- jeżeli organizacja ma kilku autorów, za podejmowanie decyzji w kwestiach spornych.

Pytania w postach fabularnych
Posty fabularne (w znaczeniu: opisujące nowe wydarzenia, absolutnie nie chodzi mi o zwykłe notki z opowiadaniami ani inne pojawiające się wcześniej formy!) publikuje wyłącznie ja. Po opisie bieżących wydarzeń w poście fabularnym mogę zadać pytanie o to, jak dana grupa reaguje na to, co się stało. Pytania będą zawsze adresowane do konkretnych, wymienionych z nazwy organizacji/państw. Odpowiedzi udziela rzecznik, wypełniając poniższy szablon:

1) Jakie stanowisko wobec wydarzenia zajmujecie?
2) Dlaczego takie, a nie inne?
3) Czy stanowisko którejś innej organizacji, państwa etc. jest wam bliskie? 
4) Czy zawieracie lub zrywacie jakieś sojusze?
5) Kto i dlaczego aktualnie jest waszym największym wrogiem?
6) Jakie były okoliczności podjęcia decyzji, czy zapadła ona zgodnie, czy wytworzyły się jakieś podziały?
7) Dodatkowe informacje (czyli wszystko, co nie pasuje do poprzednich punktów, a jest istotne).

Jeżeli rzecznik przez dwa tygodnie począwszy od daty publikacji posta nie udzieli odpowiedzi, uznajemy, że dana organizacja nie podjęła żadnych działań – i budujemy z uwzględnieniem tego dalszy ciąg fabuły.

Wydarzenia grupowe
W oparciu o wydarzenia z posta fabularnego, każdy autor, który ma na to ochotę, może zainicjować wątek grupowy dla wszystkich lub dla wskazanej grupy postaci (np. dla elfów/dla magów/dla Kerończyków etc.). Wszelkie kwestie dotyczące takiego wątku określa autor, który go założył – najlepiej, by w poście prócz wprowadzenia znalazły się zasady gry. W tytule wątku grupowego musi zawsze znajdować się informacja o tym,  kto może wziąć w nim udział. Udział jest zawsze dobrowolny. 


Post fabularny #1

Do niedawna trwał rozejm między Keronią i Wirginią. Wirgińczycy, nienawykli do mrozów, próbowali utrzymać się przez zimę, nie tracąc swojej pozycji. W tym czasie Kerończycy po cichu zbierali siły. 
Pierwszego dnia wiosny, bez żadnej zapowiedzi i wbrew informacjom, jakie przekazywali swoim władcom wirgińscy szpiedzy, Kerończycy zaatakowali Prowincję Demarską, przyłączoną przed laty do Wirgini. Uderzenie było na tyle skuteczne, że w tej chwili kerońskie wojska oblegają stolicę Prowincji – Demar.

Sytuacja w mieście jest nieoczywista: jedni mieszkańcy popierają zarządzoną odgórnie przez gubernatora obronę, inni woleliby się poddać. Społeczność jest zróżnicowana pod względem narodowościowym, bywa, że w jednym domu, na jednym piętrze mieszkają Kerończycy, a na drugim Wirgińczycy. Nie wiadomo, jak duże zapasy zgromadziło miasto, ani ile potrwa oblężenie. Na chwilę obecną Demar jest całkowicie odcięty od świata, z miasta nie można wyjść ani do niego wejść.

Wśród atakujących panuje przekonanie o przyszłym sukcesie, choć wielu jest takich, którzy w obecnej sytuacji widzą raczej łut szczęścia, które rychło może się odwrócić.
Strona kerońska jest wewnętrznie podzielona. 

Skupieni wokół królowej Szafiry Escanor lojaliści chcą przyłączyć Prowincję Demarską do Keronii i na tym skończyć wojnę z Wirginią: ustalić nowe granice i oddać Wirgińczykom pewne tereny za cenę stałego pokoju. Planują zachować obecny ustrój polityczny i społeczny. Uważają, że należy pogodzić się z utratą terytorium zajętego przez Quinghenę.

Stronnictwo rewolucyjne, m.in. partyzanci i konspiratorzy skupieni wokół Nefryt (nieformalne grupy w różnych punktach kraju), chcą - prócz odbicia Prowincji Demarskiej – zaatakować Wirginię i albo skrajnie osłabić, albo wręcz podbić ten kraj. Uważają, że skoro Wirginia zaatakowała Keronię dwukrotnie (pierwsza i, trwająca obecnie druga wojna kerońsko-wirgińska), w przyszłości także będzie agresorem. Po zwycięstwie nad Wirginią chcą doprowadzić do zmiany ustroju społecznego w Keronii.

Trzecie, bardziej konserwatywne stronnictwo jest przeciwne wszczynaniu jakichkolwiek działań już teraz - ich zdaniem najpierw trzeba uporządkować sytuację w kraju, przede wszystkim kwestię obecnej królowej, do której nie mają zaufania. Mimo to, niektórzy z nich przyłączyli się do walk o Prowincję Demarską.

Obecnie lojaliści i rewolucjoniści a także niektórzy konserwatyści koncentrują swoje siły na zdobyciu Demaru… ale ile potrwa ten tymczasowy sojusz?

Do rozpoczęcia walk akurat w tym momencie przyczyniły się okoliczności zewnętrzne:
Wirginia jest osłabiona jak nigdy wcześniej. Już na jesieni zaczęły się w niej rozruchy społeczne - bunt niewolników w północnej i środkowej części kraju był zaledwie wierzchołkiem góry lodowej. Od dłuższego czasu w Wirginii szerzy się nowa wiara, zaprzeczająca sprawiedliwości ustroju kastowego. W odpowiedzi na działalność nowego proroka i jego naśladowców, uaktywniają się skrajni wyznawcy Wielkiej Szóstki (fanatyczny fundamentalizm...), co daje jeszcze większy chaos w społeczeństwie - a więc Wirginia jest rozległa, ale (częściowo przez to) słaba. 


Jak na sytuację oblężenia Demaru reagują Ruch Oporu, Zakon Wśród Wzgórz, Królestwo Elfów i Smoczy Dwór? Czy przynależą lub współpracują z którąś z trzech opisanych wcześniej, ogólnych frakcji?

Brak komentarzy:

Prawa autorskie

© Zastrzegamy sobie prawa autorskie do umieszczanych na blogu tekstów, wymyślonego na jego potrzeby świata oraz postaci.
Nie rościmy sobie natomiast praw autorskich do tych artów, które nie są naszego autorstwa.

Szukaj




˅ ^
+ postacie
Rinne Lasair